چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
بازگشت آرامش به بازار کاغذ با تخصیص به‌موقع ارز

حسن میرباقری، تخصیص به موقع ارز و اعطای مجوز واردات به تجار ازجمله راهکارهایی است که می‌تواند به آرام شدن بازار کاغذ و مقوا کمک کند.

حسن میرباقری، رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برداشته شدن سقف واردات براساس فعالیت دو سال اخیر تجار، عنوان کرد: در ماه‌های میانی سال گذشته با این مشکل روبه‌رو شدیم که تجار نمی‌توانستند بیشتر از میزان واردات دو سال اخیر خود کاغذ به کشور وارد کنند که چالش‌های زیادی برای همکاران به همراه داشت.
 
وی ادامه داد: به‌تازگی اعلام شده است که سقف واردات برداشته شده و امیدواریم این موضوع به‌صورت عملی نیز در بخش واردات در سال جاری، اجرایی شود.
 
میرباقری با اشاره به افزایش قیمت کاغذ در هفته‌های آغازین سال جدید، گفت: مساله اصلی اینجا است که قیمت‌های جهانی کاغذ و مقوا در دنیا سیر افزایشی داشته و این موضوع نه فقط گریبان مصرف‌کنندگان عمده کاغذ در ایران را گرفته، بلکه بسیاری از کشورها را نیز با مشکل مواجه کرده است. 

وی تاکید کرد: واردکنندگان، همواره تلاش کرده‌اند با وجود مشکلاتی که بر سر راهشان وجود دارد در جوی آرام به فروش محصولات خود اقدام کنند و در تعامل با مصرف‌کنندگان و دولت کالا را به موقع به دست مشتریان برسانند.
 
میرباقری با بیان این‌که تعامل با وزارت صمت و بانک مرکزی برای تخصیص ارز از‌جمله سیاست‌های سال‌های اخیر بوده است، گفت: تخصیص به موقع ارز و اعطای مجوز واردات به تجار، از‌جمله راهکارهایی است که می‌تواند به آرام شدن بازار کمک کند.
 
به گفته وی، به‌دنبال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مصرف کاغذ نسبت به سال گذشته رشد بیشتری خواهد داشت و اگر کاغذ مورد نیاز بازار به موقع تامین نشود، ممکن است با مشکل روبه‌رو شویم.
 
میرباقری یادآور شد: یکی از چالش‌های جدی تجار و واردکنندگان کاغذ، تامین ارز از سوی بانک مرکزی است، زیرا از زمان ثبت سفارش تا پرداخت به فروشنده حدود سه‌ ماه زمان می‌برد و این بازه زمانی، اهمیت زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها