سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
اهواز رتبه نخست پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» را کسب کرد

عباس حسین‌زاده از اهدای 22 هزارو 697 نسخه کتاب در پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی خبر داد و گفت: اهواز با تعداد 5 هزار و 408 نسخه بیشترین آمار اهدای کتاب را در این پویش کسب کرد.

عباس حسین‌زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با بیان این‌که پویش اهدای کتاب از هفته کتاب و کتابخوانی در خوزستان آغاز شد، گفت: پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از هفته کتاب تا سالروز تاسیس نهاد کتاخانه‌های عمومی به‌مدت چهار ماه در خوزستان برگزار شد که در این مدت تعداد 22 هزار و 697 نسخه کتاب از سوی اعضا، ارگان‌ها و موسسات به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

وی با اشاره به بیشترین میزان اهدا‌کننده استان اعلام کرد: اهواز با تعداد 5 هزار و 408 نسخه بیشترین آمار اهدای کتاب را در این پویش کسب کرد؛ پس از این شهرستان، آبادان با هزار و 890 نسخه، اندیمشک هزار و 637 نسخه، بهبهان با هزار 468 نسخه، خرمشهر با  هزار و 276 نسخه، دزفول با هزار و 193 نسخه، شوش با هزار و 137 نسخه، ماهشهر با هزار و 232 نسخه و مسجدسلیمان با هزار و 439 نسخه در رتبه‌های بعدی این پویش قرار دارند. 
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: در سایر شهرستان‌ها نیز نسخه‌های زیادی از کتاب به کتابخانه‌ها رسید که این منابع از سوی کتابداران در كتابخانه‌ها استعلام و ثبت سامانه شد. و در حال حاضر این کتاب‌ها برای امانت‌دهی در اختیار کتابداران قرار گرفت.

حسین‌زاده گفت: از بین کتاب‌های اهدایی تعداد 4 هزار و 377 نسخه کتاب به انبار مبادله برای غنی‌سازی مخازن كتابخانه‌های مناطق محروم و كم برخوردار ارسال شد.

یدآوری می‌شود؛ خوزستان دارای 220 باب کتابخانه عمومی نهادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها