دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
باید تاریخ پر از رمز و راز دفاع مقدس را برای نسل آینده ثبت و ضبط کنیم

مدیرکل بنیاد شهید لرستان در آئین تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت گفت: با وجود گذشت بیش از سه دهه از دفاع مقدس، باید بتوانیم این تاریخ پر از رمز و راز را به خوبی برای نسل آینده به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، همزمان با برگزاری آیین اختتامیه دومین کنگره ملی کتاب ایثار و شهادت «سرخ‌نگاران» در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان  آئین تجلیل از از نویسندگان، ناشران و نوقلمان حوزه ایثار و شهادت استان با حضور محمود زرین‌جویی، مدیرکل بنیاد شهید، حجت‌السلام رضا حقیان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان و ناصر سبحانی صدر، معاون فرهنگی بنیاد شهید لرستان برگزار شد. 
 
زرین‌جویی، با اشاره به فرا رسیدن هفته بزرگداشت شهدا افزود: شهدا دین بزرگی به گردن همه ما دارند و باید در تمام ایام سال به یاد آن‌ها باشیم و به هر طریق، مقام و یاد و خاطره آن‌ها را در جامعه منتشر کنیم. 

وی افزود: شهدا راهشان حق بود و جایگاه رفیعی در نزد خداوند دارند و باید راه، روش، سبک و سیره زندگی آن‌ها و همچنین نگاه عمیقی که به اسلام و فرهنگ عاشورا داشتند را با انواع و اقسام هنر به تصویر بکشیم تا برای آیندگان به یادگار بماند.



زرین‌جویی فرهنگ عاشورا را سرلوحه زندگی شهدا دانست و افزود: شهدا تأسی از فرهنگ عاشورا به شهادت رسیدند و باید ادامه‌دهنده راهشان باشیم. بنیاد شهید به‌عنوان متولی اصلیِ خانواده شهدا و ایثارگران در بحث خدمات و فرهنگ باید تمام اقداماتش برای تکریم این قشر معزز باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر اینکه تاریخ دفاع مقدس مانند یک دریای پرتلاطم است گفت: روایت‌گری، نگارش و ثبت و ضبط خاطرات این دوران از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری و متولیان امور فرهنگی و بنیاد شهید است که باید به نحو احسن انجام گیرد.

وی بیان کرد: دوران دفاع مقدس شاید به ظاهر سخت و پر از رنج و درد بود؛ اما در واقع یک نعمت بزرگ بود. نعمتی که ملت ایران را مستقل کرد. توانستیم با کمترین امکانات روی پای خود بایستیم. با وجود گذشت بیش از سه دهه از دفاع مقدس، باید بتوانیم این تاریخ پر از رمز و راز را به خوبی برای نسل آینده به تصویر بکشیم.



در پایان این مراسم از اسماعیل سپهوند و حجت‌السلام مصطفی تیموری به‌عنوان نویسنده ایثارگر، رعنا مرادی و فریبا مرادی به‌عنوان نویسندگان نوقلم همچنین از سهیمه اسدزاده به عنوان مدیرمسئول انتشارات انتشارات هاویر، فعالی در حوزه ایثار و شهادت و یدالله باقری، مسئول گروه جهادی فعال ایثار و شهادت  تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها