شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
14شهر آذربایجان‌غربی فاقد کتابخانه است

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر از ۴۸ نقطه شهری استان ۱۴ شهر فاقد کتابخانه هستند.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: در حال حاضر از ۴۸ نقطه شهری استان ۱۴ شهر فاقد کتابخانه هستند.

وی با اشاره به اینکه تنها یک درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، یاد آور شد: سرانه مطالعه کتاب در استان نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است.

معصومی خاطر نشان‌کرد: ۹۵ باب کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل با یک میلیون و ۵۰۰جلد کتاب در استان وجود دارد. 

وی در خصوص اقدامات نهاد کتابخانه عمومی در جهت توسعه کتابخوانی در استان نیز  اظهار کرد: برگزاری پویش‌های مختلف اهدای کتاب، برگزاری دو دوره وقف کتاب،
عضوگیری رایگان ، همگی اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی است و همه این طرح‌ها به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و... در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود. 


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: توسعه یافتگی هرکشور و جامعه به میزان کتابخوانی آن جامعه وابسته است.

این مسئول افزود: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و دستورات ملی مقابله با بیماری کرونا، کتابخانه‌ها در دو سال گذشته در بازه‌های زمانی مختلف با تعطیلی ناخواسته مواجه بوده‌اند و در حال حاضر با کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی کتابخانه‌ها، امکان ارائه خدمات گسترده به کاربران فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها