یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
«رساله منظوم خرقانی‌نامه» منتشر شد

کتاب «رساله منظوم خرقانی‌نامه» نوشته محمدجواد گوهری از سوی انتشارات روزنه به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «رساله منظوم خرقانی‌نامه: داستانی از ابوالحسن خرقانی به همراه داستان‌های دیگر» نوشته محمدجواد گوهری به تازگی به همت انتشارات روزنه منتشر شد.

این کتاب شامل ده داستان به نام‌های «داستان جوان طالقانی و ابوالحسن خرقانی»، «مشنو هر سخن را»، «انواع دوستان و معیار در سنجش دوستی»، «حکایت پیرزن و اینکه عمر طولانی با عمر کوتاه تفاوتی ندارد»، «قصه روستاییان خرسوار و رسوم و عادت‌های خودساخته»، «معنای خلافت الهی و انسان خفته و بیان معنای ظلم و جهل»، «آه»، «مغروری»، «عادت کردن به حقارت و پستی» و «آزار روح با گزینش همنشینی که از جنس تو نیست» است.

در توضیح ناشر آمده است:
«در دنیای امروز که بشر – در پی درماندگی‌های فکری، روحی و روانی – به دنبال میراث‌های معنوی جهان شرق برای امنیت و آرامش درون است، یافتن و قدر نهادن به گنجینه‌هایی نهان چون ابوالحسن خرقانی شخصیت معنوی ایرانی قرن چهارم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‌. کتاب حاضر منظومه‌ای است حاوی داستانی از داستان‌های خرقانی که از سوی دکتر محمدجواد گوهری حقوق‌دان و دین‌شناس ایرانی مقیم آکسفورد تدوین یافته و هدف آن گشودن روزنه‌ای به زندگانی و شخصیت خرقانی است که زیبایی میراث معنوی او را بهتر می‌نمایاند. این کتاب مشتمل بر منظومه‌های دیگر شعر در زمینه‌های حکمت، اخلاق و عبرت نیز می‌باشد.»

کتاب «رساله منظوم خرقانی‌نامه: داستانی از ابوالحسن خرقانی به همراه داستان‌های دیگر» نوشته محمدجواد گوهری، در 176 صفحه، به قیمت 84 هزار و 500 تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز از سوی انتشارات روزنه راهی بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها