دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
کتاب «محراب عاشقی» در گرگان رونمایی شد

در آیین افتتاح طرح ملی «شهر نماز، خانه نماز» در استان گلستان، از کتاب «محراب عاشقی» در حضور جمعی از مسئولان و مردم در تالار فخرالدین اسعد گرگانی رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، آیین افتتاح طرح ملی «شهر نماز، خانه نماز» در استان گلستان با حضور حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور، اکبر مهدوی‌نیا سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان حوزه فرهنگ نماز، روز یکشنبه 21 آذرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در ابتدا اکبر مهدوی‌نیا سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن بیان نقش و جایگاه نماز به‌عنوان یک موهبت الهی، درباره طرح ملی «شهر نماز، خانه نماز»، گفت: این طرح با محوریت آموزش مادران دارای فرزند خردسال و مربیان دوره ابتدایی، مقرر شد برای اولین بار در 5 استان کشور اجرا شود که با توجه به عملکرد مطلوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در اشاعه فرهنگ نماز، این استان به عنوان یکی از استان‌های برگزیده جهت اجرای طرح انتخاب شد.

در ادامه، قاسم محمدی رییس ستاد اقامه نماز استان گلستان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه نماز در سطح استان، گفت: ۱۵ برنامه در خصوص نماز در شهرهای مختلف گلستان با نگاه هنرمندانه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها در بخش‌های مختلف به صورت مجازی و چهره به چهره‌های در حال برگزاری است.

سپس حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور نیز به نقش نماز و زیرساخت‌های آن که از دوران کودکی و در بنیان خانواده شکل می‌گیرد، اشاره کرد و گفت: باید بچه‌ها نماز خواندن را در خانه تجربه کنند، همچنین باید فضایی چون مسجد را نیز تجربه کنند.

در بخش پایانی برنامه ضمن تقدیر از 7 تن از فعالان حوزه ی نماز در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، از کتاب «محراب عاشقی» به کوشش و گردآوری «کاظم کاویان» و «فرشته آل‌نبی» رونمایی به عمل آمد.

این کتاب در 85 صفحه و در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده و حاوی اشعار و داستانک‌های برگزیده جشنواره ملی شعر و داستانک نماز و نیایش (11 شعر و 12 داستانک) است که به میزبانی استان گلستان در سال گذشته برپا شده بود.

در ادامه این مراسم کارگاهی آموزشی با حضور مهدی فاضلی مهرآبادی مولف کتاب «نماز شکوفه‌ها» ویژه مادران و مربیان مدارس شهرستان گرگان برپا شد.

یادآوری می‌شود، کتاب «نماز شکوفه‌ها» اولین اثر شخصی نماز نونهالان و کودکان است که حاوی آموزش تصویری وضو، نماز و مفاهیم اولیه نماز همراه با آلبوم عکی، شعر، معما و سرگرمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها