یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
سومین کتاب از مجموعه «نوقلمان» در گرگان رونمایی شد

به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتاب مجموعه اشعار اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با عنوان «نوقلمان 3» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، آیین رونمایی از مجموعه اشعار اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با عنوان «نوقلمان» همزمان با هفته کتاب و  کتاب‌خوانی با حضور مدیرکل کانون استان و جمعی از کارکنان و اعضا عصر شنبه 29 آبان‌ماه به میزبانی مرکز شماره دو کانون گرگان برگزار شد.

در ابتدای آیین رونمایی محبوبه رجب‌نسب مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان ضمن تبریک هفته کتاب و قدردانی از گردآورندگان این اشعار، گفت: این کتاب می‌تواند شروعی باشد برای کسانی که علاقه به شاعری و نویسندگی دارند.

رجب‌نسب در ادامه ابراز امیدواری کرد که اعضا بتوانند در آینده کتابی را به صورت انفرادی و نام خودشان به چاپ برسانند و با خلاقیت و ابتکار عمل در نوشتن؛ اثر منحصر به فردی خلق کنند.

وی افزود: رسیدن به مرحله تولید اثر و چاپ کتاب در کانون، نشان از پویایی فکر، رشد فرآیندی اعضا در انجمن‌های ادبی کانون و تلاش مستمر مربیان کانون است.



در ادامه برنامه، انسیه موسویان مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در پیامی، ضمن تبریک هفته کتاب گفت: چاپ و انتشار آثار اقدامی بسیار شایسته است، چراکه آثار مستند سازی و ماندگار و تبدیل به منابع مطالعاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: چاپ و انتشار اثر بهترین هدیه‌ای است که می‌توان به نویسنده یا شاعر داد، چراکه باعث انگیزه وی خواهد شد و او را به تولید آثار بهتر و بیشتر ترغیب خواهد کرد.

در ادامه برنامه، معصومه شهریاری مسئول انجمن شاعران نوجوان نیز گزارشی از عملکرد این انجمن و برگزاری آن در دوران کرونا پرداخت.

همچنین «محمد فرازجو» شاعر و غزل‌سرای گلستانی نیز به عنوان مهمان افتخاری در این آیین حضور داشت و در سخنانی کوتاه اعضای کانون را با نکاتی از شعر آشنا کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای از دوران نوجوانی و کسب اولین موفقیت خود در عرصه شعر، گفت: در دوران کاری خود با بچه‌های زیادی سر و کار داشتم و آموزش می‌دادم، اما کودکان و نوجوانانی که عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند، همیشه بسیار مستعد و علاقه‌مند نشان داده‌اند.



شاعر کتاب «یک پرنده در هوای دلنشین متن»، کنجکاوی و پرسش‌گری را زنده ماندن هنر دانست و بیان کرد: ما باید در زندگی خود دائما در حال تجربه‌های جدید باشیم.

وی با اشاره به شعر داروگ نیما یوشیج، گفت: به‌عنوان مثال داروگ نام قورباغه‌ای است که مردم مناطق شمالی ایران، نام آن‌ را می‌شناسند، اما نیما یوشیج با نگاهی متفاوت به آن، شعری را می‌سراید که ماندگار می‌شود.

فرازجو در پایان به کاربردهای زبان اشاره کرد و از کاربردهای ارتباطی و ادبی زبان در ایجاد زیبایی برای بچه‌ها گفت.

شعرخوانی اعضای مراکز فرهنگی هنری استان، نمایش‌نامه‌خوانی اعضای مرکز شماره دو کانون گرگان و تقدیر از پدیدآورندگان کتاب نوقلمان ۳، پایان بخش این آیین بود.



یادآوری می‌شود، کتاب «نوقلمان ۳» شامل ۲۶ اثر شعر و ۱۵ اثر داستان از ۳۷ نفر از اعضای انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری استان گلستان است که در سال ۹۹ در جلسات انجمن حضور فعال داشتند و آثار آنها باحضور مهمانان ویژه نقد و بررسی شده بود که به همت آفرینش‌های ادبی استان گردآوری و  تدوین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها