چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
برگزاری مسابقات کتابخوانی دو دقیقه‌ای در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه، مسابقات کتابخوانی دو دقیقه‌ای در زنجان برگزار می‌شود.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و به مناسبت هفته کتاب مسابقات کتاب دو دقیقه‌ای در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع کتابخوانی در این مسابقه آزاد است، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان برای شرکت در این مسابقه باید یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از معرفی کتاب خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه ویدئو باید شامل تصویر شرکت کننده بوده و تصاویر هم به صورت افقی گرفته شود، افزود: همچنین شرکت کننده در پایان ویدئو باید مشخصات فردی خود را اعلام کند.

احمدخانی با بیان اینکه ملاک داوری در این مسابقه معرفی نویسنده یا مترجم، بیان مشخصات کتابشناسی، خلاقیت، رسایی و شیوایی کلام است، گفت: این مسابقه محدوده سنی ندارد و شرکت برای عموم در آن آزاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه 24 آبان‌ماه است.

وی با اشاره به اینکه به علت شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی اجرایی شده است، تصریح کرد: با این حال یکی از اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت از نویسندگان و جلوگیری از خسارات مالی بیشتر به این قشر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به کمک بلاعوض صندوق هنر از نویسندگان و اصحاب فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: همچنین امسال تسهیلات ارزان قیمت با درصد پایین به این قشر پرداخت شده است.

وی به کاهش چاپ کتاب و همچنین تیراژ آنها در اثر گرانی کاغذ اشاره کرد و گفت: به ویژه در بخش کتاب کودک که جلد و کاغذ مورد استفاده آن قیمت بالایی دارد شاهد کاهش چاپ کتاب هستیم.

احمدخانی با اشاره به اینکه کاهش چاپ کتاب موجب ضربه زدن به وضعیت چاپخانه‌ها هم شده است، تصریح کرد: در جلسات مشترکی که با این صنف برگزار کردیم مشکلات احصا شده و در تلاش برای حل بخشی از آنها با بسته‎های حمایتی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها