یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
هر شاعری به غیر از زبان عامیانه و تخصصی باید بر زبان شعر و ادبیات نیز مسلط باشد

دکترای زبان و ادبیات فارسی در ارومیه گفت: زبان وسیله اندیشه و تفکر و ایجاد ارتباط انسان با محیط پیرامون خود است و بر هر شاعری لازم است تا به غیر از زبان عامیانه و تخصصی بر زبان شعر و ادبیات نیز مسلط باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، موضوع «اهمیت زبان و نقش آن در شعر»  با حضور «علی شجاع» در برنامه هفتگی کانون شاعران حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی بررسی و مورد گفت‌وگو قرار گرفت. در این برنامه که با حضور جمعی از شاعران شهرستان ارومیه در سالن صفی‌الدین ارموی این شهرستان برگزار شد ؛ علی شجاع با ارائه آثاری چند از شاعران برجسته و نام آشنای کشور بر اهمیت زبان شناسی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت در تولید آثار ادبی شاعران تاکید کرد.

علی شجاع در بخشی از سخنان خود گفت: موضوع زبان همانند بسیاری دیگر از شاخص‌ها مانند ایل، تبار ، وطن و دین بخش مهمی از هویت هر انسان است و به عنوان یکی از جلوه‌های الهی و طبیعی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

این دکترای زبان و ادبیات فارسی در ارومیه افزود: زبان وسیله اندیشه و تفکر و ایجاد ارتباط انسان با محیط پیرامون خود است و بر هر شاعری لازم است تا به غیر از زبان عامیانه و تخصصی بر زبان شعر و ادبیات نیز مسلط باشد تا توانایی تفکر و ابتکار را در آثار خود به دست آورد.

یادآوری می‌شود؛ کانون شاعران حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی از سال‌های گذشته، روزهای چهارشنبه هر هفته با حضور شاعران و علاقمندان عرصه ادبیات شهرستان ارومیه و استان آذربایجان‌غربی به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها