چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
تنبوربان، خاطرات یک نوازنده کرمانشاهی به بازار آمد

«ته‌موره‌وان» یا همان تنبوربان، کتاب خاطرات استاد «علی‌اکبر مرادی»، نوازنده کرمانشاهی است که توسط انتشارات سرانه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، تنبوربان کتابی 216صفحه‌ای است که با قیمت 120هزار تومان به‌بازار عرضه شده است.

این کتاب که یک‌هزار نسخه دارد، روایتگر خاطرات علی‌اکبر مرادی، معلم، مقام‌دان، مقام‌خوان، آهنگساز و خواننده کرد، زاده روستای بان زلان شهر گهواره در استان کرمانشاه است.

علی‌اکبر مرادی و در سن سی سالگی نواختن تمامی ۷۲ مقام موسیقی مقامی کردستان را با تنبور آموخت  در زمینهٔ آموزش تنبور نیز فعال بوده و شاگردان بسیاری را تربیت کرده‌است

وی برای نخستین بار به تنظیم متدی علمی برا آموزش تنبور کرده و کتاب «صددرس:آموزش تنبورنوازی» را نگارش کرد.

از مرادی به عنوان یکی از مشاهیر کرد در تیر ماه ۱۳۹۸ در کنگره جهانی مشاهیر کرد تجلیل و تقدیر شد.

انتشارات «سرانه» که این کتاب را به‌چاپ رسانده است، یکی از انتشاراتی‌های فعال کرمانشاه است که کار خود را از سال 1389 آغاز کرده و در این مدت 10 سال بالغ بر 120 عنوان کتاب منتشر کرده است.

این مرکز به‌صورت پیوسته در نمایشگاه‌های استانی کرمانشاه و نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران شرکت داشته و در سال 1393 ازسوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به‌عنوان ناشر برتر شناخته شده است.

در انتشارات «سرانه» آثار بزرگان و پیشکسوتان این دیار همچون استاد فرشید یوسفی، محمدمسعود کیایی، اسفندیار رشیدی، حجت الله مولایی‌فر و ... به چاپ رسیده و منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها