شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کتابخانه اندیشه در شهر ارکواز ملکشاهی افتتاح شد

دومین کتابخانه شهر ارکواز ملکشاهی با حضور نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین، افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، کتابخانه اندیشه ارکواز ملکشاهی با حضور سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، نجف افشارنیا، فرماندار شهرستان ملکشاهی و جمعی از مدیران و مسئولین افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در این مراسم، گفت: کتابخانه و محیط پرشور آن باید در عصر هجوم رسانه‌های مجازی به عنوان مراکزی مرجع و مورد اعتماد برای اصحاب فکر و اندیشه حفظ شوند.

وی افزود: ارتباط عمیق و همه‌جانبه‌ای با کتابخانه‌های عمومی استان دارم و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آنها و همچنین کمبودها و مشکلاتشان قرار دارم و دراین راستا دوره مسئولیتم به عنوان نماینده مجلس در جهت ارتقای این مجموعه و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردم، تلاش کرده‌ام.

فلاحی گفت: در سفر آتی ریاست جمهوری به استان، فرصت ارزشمندی برای طرح و بررسی مشکلات مردم بویژه در حوزه فرهنگ و هنر فراهم می‌شود بنابراین مسئولین ارشد استان با درک اهمیت سیاسی و اقتصادی این سفر، مسائل اساسی و ضروری استان را در کانون توجه خود قرار دهند.
 

 
این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود، یادآور شد: دغدغه من نگاه راهبردی به استان ایلام است تا به عنوان منطقه‌ای استراتژیک در کانون توجه مسئولین ارشد کشور قرار گیرد که این موضوع مقدمه حل مشکلات عدیده‌ای است که استان ما سالیان متمادی درگیر آن بوده است.

وی با ابراز گلایه از عدم نگاه راهبردی به استعدادها و منابع مهم استان، گفت: جامعه خواهان توسعه نیاز به مدیرانی با ذهن توسعه یافته دارد که با نگاه همه‌جانبه بتوانند فرصت‌ها و مزیتهای برتر حوزه مدیریت خود را شناسایی کنند و در فرایند حل مشکلات و برنامه‌های توسعه‌ای مورد توجه قرار دهند.
 

 
سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم افتتاحیه، گفت: کتابخانه اندیشه به همت مسئولین سطح شهرستان و بنیاد علوی به عنوان مجری طرح، در مدت زمانی کمتر از یک سال به بهره برداری رسید. با افتتاح و بهره برداری از کتابخانه اندیشه، زمینه برای رشد سرانه مطالعه در شهر ارکواز فراهم شده است و با توجه به فضای پیش بینی شده در آن و امکانات موجود، به مرکزی پویا و فعال جهت فعالیت فرهنگی و ترویجی تبدیل خواهد شد.

حیدری با تقدیر از برنامه‌های بنیاد علوی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق کمتر توسعه یافته، افزود: بنیاد علوی به عنوان مجموعه‌ای ارزشی، محرومیت زدایی را در راس فعالیت‌های خود قرار داده است که خوشبختانه با توجه به نیازهای بومی هر منطقه، بخش فرهنگ و بویژه کتاب و کتابخانه را، جزو اولویت‌های آنها است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: پروژه کتابخانه عمومی اندیشه در زمینی به مساحت 200 مترمربع با زیربنای 120 متر مربع و توسط بنیاد علوی و با اعتبار 4 میلیارد و 750 میلیون ریال احداث شده است. این کتابخانه به عنوان دومین مرکزی ارائه خدمات کتابخانه‌ای در شهر ارکواز ملکشاهی است که جهت تجهیز آن یک میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و 200 میلیون ریال از محل بودجه استانی و کمک‌های بنیاد علوی، هزینه شده است.
 
 
 
همچنین در این مراسم نجف پور افشار، سرپرست فرمانداری شهرستان ملکشاهی، با ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان ملکشاهی، نیازها و اولویت‌های ضروری برای رشد و توسعه این شهرستان را بیان کرد.

وی با ناکافی دانستن امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان با توجه به نبست جمعیت و پراکندگی جغرافیایی آن، خواستار افزایش اعتبارات طرح‌های مرتبط با محرومیت زدایی فرهنگی در این منطقه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها