جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
«پروژه هیل مری» منتشر شد/ تنها بازمانده ماموریت فضایی چیزی به‌خاطر نمی‌آورد

رمان «پروژه هیل مری» نوشته اندی وییر با داستانی تخیلی-فضایی از سوی انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ رمان «پروژه هیل مری» علی میرباقری، مدیر فروشگاه کتابسرای تندیس از چاپ کتاب «پروژه هیل مری» خبر داد و گفت: این کتاب سومین رمان از نویسنده معاصر آمریکایی اندی وییر است که با ترجمه‌ای از حسین شهرابی و از سوی انتشارات کتابسرای تندیس چاپ شده است‌. دو عنوان قبلی این نویسنده رمان‌های «مریخی» و «آرتمیس» هستند که پیشتر ترجمه و توسط این نشر منتشر شد.
 
در توضیح رمان «پروژه هیل مری» می‌خوانیم که «رایلند گریس تنها بازمانده ماموریت فضایی‌اش است. بشر خودش را به آب و آتش زده تا این ماموریت را به سرانجام برساند و تمام منابع زمین را صرف آن کرده است. اگر او شکست بخورد، شاید زمین از میان برود؛ اما رایلند از همه این‌ها بی‌خبر است؛ چون حتا اسمش را به خاطر نمی‌آورد؛ چه برسد به این‌که بداند وظایفش چیست و چطور باید انجام‌شان بدهد. فقط می‌داند که در خواب مصنوعی بوده و هیچ‌کس همراهش نیست مگر جسد خدمه‌ی فضاناوش.»
 
در بخشی از کتاب آمده است: «صدای نرم و زنانه‌ای که این سوال را می‌پرسد، یک ذره هم عاطفه و احساس ندارد؛ تلفظش هم عینا همان تلفظِ دفعه قبل است. صدای کامپیوتری است. کامپیوتر دارد به پروپایم می‌پیچد. اعصابم از قبل هم بیشتر به هم می‌ریزد.
 
می‌گویم: «وووومنکن.» جا می‌خورم. می‌خواستم بگویم «ولم کن» که به نظرم جوابی کاملا معقول به آن سوالِ مزخرف بود؛ اما صدایم در نمی‌آید و نمی‌توانم حرف بزنم.
کامپیوتر می‌گوید:« جواب صحیح نیست. دو به علاوه دو؟»
وقتش شده آزمایش کنم. سعی می‌کنم کسی را صدا کنم.»
 
اندی وییر، نویسنده آمریکایی، 16 ژوئن سال 1972 به دنیا آمد. وی -که در سبک علمی تخیلی می‌نویسد- با نخستین رمانش به نام «مریخی» به شهرت رسید. بعدها براساس این رمان فیلمی به همین نام به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی مت دیمون ساخته شد.
 
رمان «پروژ‌ه هیل مری» نوشته اندی وییر، با تیراژ 1000 نسخه، به قیمت 160 هزار تومان، در 576 صفحه، قطع رقعی، جلد شومیز و کاغذ بالکی، با ترجمه‌ای از حسین شهرابی از سوی انتشارات کتابسرای تندیس به کتابفروشی‌ها رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها