یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان تا 10 شهریورماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این خبر، عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پایان مرداد ماه اعلام شده بود که با توجه به تعطیلی‌های کرونایی و درخواست تعدادی از نویسندگان، تا 10 شهریورماه تمدید شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره استانی انتخاب کتاب سال با هدف حفظ اصالت، استقلال و هویت فرهنگی، شناسایی و معرفی کتاب برتر و آثار فاخر مکتوب، برگزار می‌شود، ادامه داد: کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب استان، حمایت و تشویق پدیدآورندگان متخصص کتاب و ارتقای سطح مطالعه و ترویج کتابخوانی از دیگر اهداف این جشنواره است.

به گفته وی، این جشنواره در دو بخش موضوعی (آثار تالیف، ترجمه، گردآوری، احیا، تصنیف و تصحیح متون در کلیه موضوعات) و بخش ویژه (آثار تالیف، ترجمه، گردآوری، احیا، تصنیف و تصحیح متون با موضوعات نماز، شعار سال، استان شناسی، فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و گویش‌های خراسان جنوبی) تعریف شده است.

نبی زاده افزود: آثاری که در بازه زمانی ابتدای دی 97 تا آخر اسفند 99 چاپ و منتشر شده باشند، در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به جوایز جشنواره اشاره کرد و گفت: به نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ 25 میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی افزود: برگزیده بخش موضوعی نیز تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال را دریافت خواهد کرد.

نبی زاده با بیان این که علاقه مندان علاوه بر تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره، سه جلد کتاب را همراه با مدارک مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، اضافه کرد: زمان اختتامیه جشنواره آبان ماه 1400 تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها