یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
فراخوان برای «روضه‌ داستانی» با موضوع اربعین

باشگاه داستان حوزه هنری قم برای دومین سال پیاپی اقدام به فراخوان داستان با عنوان «روضه داستان» با موضوع اربعین کرده ‌است.

سمیه سلطان‌پور مدیر گروه داستان حوزه هنری قم و دبیر جشنواره «روضه داستانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره فراخوان «روضه داستانی» گفت: گروه داستان حوزه هنری قم سال قبل «روضه داستانی» را همزمان با ایام محرم و راه‌اندازی صفحه ایسنتاگرام داستان حوزه هنری قم شروع کرد و به این شکل بود که فراخوان دادیم نویسنده‌ها داستان با محوریت عاشورا برایمان ارسال کننند.
 
وی اضافه کرد: در فراخوان پارسال محدودیت قائل نشدیم و اعلام کردیم داستان‌ها می‌تواند تاریخی و بازسازی واقعه عاشورا باشند یا به عزاداری معاصر و ایام محرم بپردازند. خدا را شکر استقبال خوبی از این فراخوان شد و پارسال داستان‌ها از تنوع بالایی از نظر موضوع و حجم برخوردار بودند.
 
سلطان‌پور تصریح کرد: در ادامه یکسری از داستان‌ها را گزینش کردیم و از نویسنده‌ها درخواست کردیم به صورت صوتی داستان‌هایشان بخوانند. در دهه اول محرم فایل‌ها را در صفحات اینستاگرام و تلگرام حوزه هنری قم منتشر کردیم.
 
مدیر گروه داستان حوزه هنری قم بیان کرد: بعد از مجرم و صفر از چهار اثر برتر توسط حوزه هنری قم تقدیر  شد و جوایزی اهدا گردید و همین موضوع باعث شد دومین فراخوان«روضه‌ داستانی» را اعلام کنیم.  
 
دبیر جشنواره «روضه داستانی» افزود: برای امسال تصمیم گرفتیم دومین فراخوان«روضه‌ داستانی» با موضوعیت اربعین برگزار شود و داستان‌نویسان می‌توانند بدون محدودیت داستان‌ها را با موضوع بازسازی اربعین یا سفرهای اربعین  برایمان ارسال کنند.
 
سلطان‌پور گفت: یکی از اهداف ما برای این برنامه شناخته شدن نویسنده‌‍‌های جوان و ترویج داستان‌هایی با محوریت موضوعات دینی است و از طرفی علاقه داریم یک مشارکتی بین داستان‌نویس‌ها و بخش داستان حوزه هنری قم ایجاد شود.
  
این فعال فرهنگی در پایان به نحوه ارسال آثار اشاره کرد و یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند داستانک و داستان‌های کوتاه کمتر از  1000 کلمه‌ای خود را تا 5 شهریور ماه 1400 به صورت فایل ورد و به همراه فایل صوتی خوانش با صدای نویسنده به نشانی آیدی تلگرام  @dastan_e_qom ارسال  کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها