دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
«تابستانه»؛ فروش 5826 جلد کتاب در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فروش 5826 جلد کتاب در طرح «تابستانه کتاب 1400» در کتابفروشی‌های عضو طرح در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده با بیان این خبر، عنوان کرد: طرح «تابستانه کتاب 1400» از 9 تا 15 مردادماه برگزار شد و در مدت زمان این طرح مردم استان، بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

وی به مشارکت 15 کتابفروشی استان در این طرح اشاره کرد و گفت: 11 کتابفروشی در مرکز استان و 4 کتابفروشی در شهرستان‌ها در «تابستانه کتاب 1400» فعال بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار از 200 هزار تومان در طرح‌های پیشین، به 300 هزار تومان در «تابستانه کتاب 1400» افزایش پیدا کرده بود، اضافه کرد: با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقمندان به کتاب است تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را تأمین کنند.

نبی‌زاده همچنین از افزایش استقبال مردم از این طرح نسبت به طرح بهارانه با فروش 2 میلیارد و 26 میلیون ریال سخن گفت و افزود: استقبال بالای مردم استان از طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله طرح «تابستانه کتاب 1400»، نشان از فرهنگ دوستی و فرهنگ پروری مردم خراسان جنوبی دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم در طرح‌های حمایتی آینده نیز میزبانان خوبی برای این شور و نشاط فرهنگی باشیم و در راستای رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی بیش از پیش گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها