مدیر کتابفروشی کتاب پرشین در گفتوگو با ایبنا؛
افزایش سقف خرید در تابستانه رضایت مشتریان را تامین کرده است
مدیر کتابفروشی کتاب پرشین گفت: در دورههای قبل مشتریان از اینکه سقف خرید 200 هزار تومان است گلایه داشتند اما در طرح تابستانه بسیاری از مشتریان نسبت به افزایش سقف خرید اظهار رضایت کردند.
وی ادامه داد: در دورههای قبل مشتریان از اینکه سقف خرید 200 هزار تومان است گلایه داشتند اما در طرح تابستانه بسیاری از مشتریان نسبت به این موضوع اظهار رضایت کردند.
عزیزی با بیان اینکه این روزها کتابفروشان با سختیهای زیادی در حال فعالیت هستند، گفت: یکی از مشکلات، ارائه و عرضه کتاب با تخفیفهای 50 درصدی است که در ذهن مردم جا افتاده و همه از کتابفروش توقع دارند، این میزان تخفیف بدهیم در حالیکه بهصورت اصولی نمیتوانیم چنین تخفیفی اعمال کنیم.
وی یادآور شد: تخفیف 20 درصدی که هر فصل یکبار برگزار میشود کار اصولی و درستی است که میتواند مخاطب را متوجه بحث انحرافی تخفیفهای 50 درصدی کند، زیرا گردش کار کتابفروشهای مجازی و حرفهای بهتر میشود.
عزیزی با طرح این موضوع که امروز کتاب نسبت به دیگر کالاها کمتر افزایش قیمت داشته است، عنوان کرد: اجرای طرحهای فصلی تا حد زیادی موجب میشود کتابفروشان هم بتوانند جواب درخواستهای تخفیف مردم را بدهند و نقدینگی کسب کنند.
وی همچنین به بحث قیمتگذاریهای کاذب برخی ناشران در پشت جلد کتاب، گفت: امیدوارم به زودی نظارتی اعمال شود تا ناشران نتوانند هر قیمتی که دوست دارند روی کتاب درج کنند تا بعد بتوانند کتابها را با 30 درصد تخفیف بر روی سایتشان بفروشند؛ زیرا این کار حیات کتابفروشان را نشانه میگیرد.
عزیزی یادآور شد: زمانی که ناشر یک جلد کتاب را با 30 درصد تخفیف میفروشد و همان کتاب را با 30 درصد تخفیف به کتابفروش میدهد مشخص است که قیمتگذاری کتاب مشکل دارد. خواهان نظارت بر این موضوع هستیم تا اجرای طرحهای فصلی نیز با موفقیت بیشتری همراه باشد.
نظر شما