شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کتابفروشی‌های استان قم در طرح‌های فصلی مشارکت گسترده دارند

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به در پیش بودن طرح «بهارانه کتاب»، مشارکت کتابفروشی‌های این استان را در طرح‌های فصلی گسترده ارزیابی کرد.

روح‌الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب اجرای طرح‌های فصلی و با تخصیص اعتبار، از کتابفروشی‌های سراسر کشور حمایت می‌کند.
 
کریمی ادامه داد: طرح‌های فصلی کتاب اغلب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و رونق بخشی به بازار کتاب و نشر برگزار می‌شود و در آخرین طرح فصلی که در زمستان ۹۹ و پس از نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد، ۹۲۵ کتابفروشی در آن مشارکت داشتند.
 
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: سقف مجاز خرید برای هر فرد ۲۰۰ هزار تومان است و خریداران می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح‌، کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتب دانشگاهی را با یارانه ۲۵ درصدی تهیه کنند.
 
کریمی با اشاره به مشارکت گسترده کتاب‌فروشی‌های قم در طرح‌های فصلی قبلی، یادآور شد: طرح فصلی بهارانه کتاب در سال ۱۴۰۰ در خردادماه و با اعتبار حدود ۴ میلیارد تومان برگزار خواهد شد. این طرح از ۱۷ خرداد در کتابفروشی‎‌های سراسر کشور آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و کتابفروشی‌های استان با مراجعه به سایت می‌توانند برای حضور در این طرح ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها