پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
خیرین کتابخانه‌ساز جهادگران بی‌ادعای عرصه فرهنگ هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: همکاری خیرین در خدمات رسانی به مردم، سبب تداوم پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشور خواهد شد.

به گزرش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اولين جلسه انجمن خيرين كتابخانه‌ساز استان آذربایجان‌غربی در سال‌جاری با حضور خديجه معصومي، مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان، ايرج اديب نيا، رئيس هيات مديره انجمن؛ علي آخونديان، مديرعامل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز آذربايجان‌غربي؛ سمیه رحمان پور، معاون امور كتابخانه‌ها و همكاري‌هاي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي؛ عفت آقازاده، رئيس اداره امور همكاري‌هاي اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان، اعضاي هيئت‌امنا و هيئت‌مديره انجمن در سالن جلسات كتابخانه مركزی اروميه برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در این جلسه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تاکید رهبر معظم انقلاب بر اولویت بخشی به اقتصاد و فرهنگ، همکاری خیرین در خدمت‌رسانی به مردم، سبب تداوم پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر کتابخانه‌سازی در مناطق محروم افزود: ایجاد کتابخانه به عنوان یک پایگاه موثق فرهنگی و اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان مردم مناطق کمتر توسعه یافته تأثیر بسزایی دارد.

این مسئول بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی حتی در شرایط شیوع بیماری و بحران سلامت در جامعه، فعالیت‌ها و خدماتشان را تداوم بخشیده و با رویکرد جدیدی ضمن اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در بستر فضای مجازی، ارتباط بین کتابخانه و مردم را حفظ کرده‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی طرح «کتاب پیک» با هدف تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه‌ها به منابع، اعلام کرد استقبال خوب مردم استان از طرح کتاب‌پیک نشان دهنده اثرگذاری کتابخانه‌های عمومی در جامعه است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد :خیرین کتابخانه‌ساز جهادگران بی‌ادعای عرصه فرهنگ هستند و همراهی ایشان برای توسعه و تحول در این حوزه ضروری است.

علی آخوندیان، مديرعامل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز آذربايجان‌غربي، نیز در این جسله گزارشی از فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ارائه کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر انجمن استان، 12 انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان‌ها فعالیت می‌کند.

آخوندیان بیان کرد: در مورد خیرین، ماده 172 قانون مالیات مستقیم بر درآمد اجرا می‌شود که طی آن، مالیات تعلق گرفته به خیر کسر می‌شود، همچنین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مانند خیرین مدرسه‌ساز به حمایت‌های دولتی نیارمند است تا 30 درصد از هزینه‌های کار توسط خیرین و 70 درصد توسط دولت در روستاها، 50 درصد هزینه توسط خیرین و 50 درصد اعتبارات دولتی در شهرها تامین شود.

حمایت مالی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز جهت تهیه خودروی ویژه برای راه اندازی کتابخانه سیار، ساخت اولین کتابخانه به نام خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی در شهرستان ارومیه، پیشنهاد احداث پیشخوان کتابخانه ای با حمایت خیرین کتابخانه ساز، تجهیز منابع کتابخانه ای، شناسایی خیرین توسط انجمن و برگزاری منظم جلسات از دیگر مباحث مطرح شده توسط مدیرکل استان بود.

انتخاب هیات مدیره جدید انجمن خیرین کتابخانه‌ساز  استان و شهرستان ها، بازدید نماینده انجمن خیرین کتابخانه‌ساز از زمین اداره کتابخانه های عمومی استان و تایید آن نسبت به ساخت اولین کتابخانه خیرساز استان از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها