جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
مشارکت استادان روان‌شناسی افغانستان در‌ انتشار کتاب درسی «روان شناسی عمومی»

به همت استادان مطرح روان‌شناسی دانشگاه‌های افغانستان کتاب درسی «روان شناسی عمومی» به چاپ رسید.

سید موسی حسینی مدیر خانه کتاب صبح امید در قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به انتشار اولین کتاب مشترک درسی «روان شناسی عمومی» با مشارکت تعدادی از استادان مطرح روان‌شناسی دانشگاه‌های افغانستان، تصریح کرد: این کتاب توسط انتشارات رویش (ناشر تخصصی کتاب‌های روان شناسی در افغانستان) و انتشارات صبح امید به چاپ رسیده است.
 
وی اضافه کرد: کتاب مشترک درسی «روان شناسی عمومی»  تجربه سال‌ها تحقیق و تدریس تعدادی از متخصصان و استادان روان‌شناسی دانشگاه‌های مختلف افغانستان همچون سیدموسی حسینی، زهره ولید رحمانی، عبدالمنان حقیار، فضل احمد غروب، سید حسین حسینی، بتول حیدری، احمد رحیمی و ظریف‌الله احمدیار است و این شیوه همکاری و  مشارکت در تهیه یک منبع علمی معتبر در افغانستان، کم سابقه است.
 
حسینی بیان کرد: امروزه «روانشناسی فرهنگی و بین فرهنگی» مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته و دانش بومی مورد تاکید بسیاری از کشورها است. در تنظیم محتوای این کتاب سعی شده است تمرکز بر مطالبی باشد که در جامعه افغانستان مورد نیاز است.
 
مدیر خانه کتاب صبح امید با اشاره به پرداختن این کتاب به دیدگاه‌های دانشمندان اسلامی در حوزه روان‌شناس، گفت: در اکثر کتاب‌های روان‌شناسی عمومی که به تاریخچه روان‌شناسی اشاره شده، معمولا از «دانشمندان اسلامی» کمتر یاد شده است، در حالی‌که در بخشی از تاریخچه روان‌شناسی در این کتاب، به نقش و دیدگاه‌های دانشمندان اسلامی در حوزه روان‌شناسی اشاره شده است.
 
یادآوری می‌شود کتاب درسی «روان شناسی عمومی» در ۱۳ فصل و 352 صفحه تنظیم و از طریق مرکز پحش انتشارات صبح امید در کابل و ایران قابل خریداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها