یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
استقبال کتابفروشی‌ها از فروش زمستانه

معاون کتاب و فرهنگ در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از استقبال کتابفروشی ها از طرح زمستانه خبر داد و از اعتبار 17 میلیاردی آن سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از رادیو گفت‌و‌گو، آزاده نظربلند با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه «تقاطع فرهنگ» با اشاره به پانزدهمین دوره فروش فصلی طرح‌های کتاب، در قالب طرح زمستانه، اظهار کرد: نخستین دوره این طرح در پاییز 94 آغاز و کتاب‌فروشی به وسعت ایران نام گرفت.
 
وی هدف اولیه این طرح را ناظر بر افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: گردش مالی کتاب فروشی‌ها و افزایش این گردش مالی در ایام خاصی از سال هدف دیگر این طرح بود.
 
نظربلند با اشاره به ممنوعیت برپایی نمایشگاه کتاب تهران در ایام کرونا، گفت: در شهریور ماه قرار بود به طور قطع نمایشگاه مجازی برپا شود و این ماموریت به خانه کتاب و ادبیات ایران داده شد.
 
وی ادامه داد: ما قصد داشتیم نمایشگاه مجازی موجب تضعیف کتاب فروشی‌ها نشود و خوشبختانه در کمتر از 4 ماه توانستیم نمایشگاه مجازی کتاب تهران را برپا کنیم.
نظربلند افزود: از اول تا دهم اسفند‌ماه این نمایشگاه برپا شد.
 
معاون کتاب و فرهنگ در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با اعلام اینکه این فروش بالغ بر 60 میلیارد تومان بود، افزود: این فروش برای اولین دوره نمایشگاه خوب بود.
 
نظربلند ادامه داد: طرح های فصلی مخاطبان خاص خود را دارند و عده ای علاقه دارند کتب را در محیط کتابفروشی تورق کنند.
 
وی با بیان این مطلب افزود: امروز شرایطی خاص در کشور است و همانطور که می دانید یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چرخه نشر را باید حمایت کنیم؛ لذا طرح زمستانه کتاب را با هدف حمایت از کتابفروشی ها شروع کردیم.
 
نظربلند از اعتبار بسیار مناسب برای این طرح خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر 17 میلیارد تومان، گردش مالی این طرح است و مبلغ فروش 170 میلیارد ریال بود که عدد خوبی است.
 
وی با اشاره به حدود 850 کتابفروشیِ فعال در طرح‌های قبلی گفت: ثبت‌نام 936 کتابفروشی در طرح زمستانه امسال تایید شد.
 
نظربلند این طرح را موجب به کتابفروشی کشاندن مخاطبان دانست و تاکید کرد: این کتابفروشی ها امید دارند خریدشان در یک بازه زمانی بیشتر شود.
 
وی این رویه را حتی رد شرایط کرونایی شدنی دانست و افزود: کرونا باعث شده مردم به سمت سرگرمی های مختلف از جمله فیلم و کتاب کشیده شوند.
 
نظربلند خاطرنشان کرد: آمارهایی داریم که از افزایش خرید کتاب خبر می‌دهد که شامل طرح‌های فصلی و نمایشگاه کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها