دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
تخفیف برای قشر کتاب‌خوان به منزله خرید یک کتاب بیشتر است

محمدحسن شاطریان گفت: اگر توجه کنید در فضای مجازی نیز از فروشگاه‌هایی که کتاب را با تخفیف می‌فروشند استقبال بیشتری می‌شود؛ در نتیجه طرح های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) نیز به جهت تخفیفی که به مخاطب ارائه می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست و هتمین دوره هفته کتاب، محمدحسن شاطریان بیدگلی، مدیر کتابفروشی بیدگل، درباره برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) بیان کرد: نفس طرحی که به کتاب مربوط می‌شود یعنی توجه به کتاب که سبب می‌شود دیگران نیز چنین توجهی داشته باشند. مطرح شدن تخفیف فصلی برای فروش کتاب توجه خوانندگان کتاب را جلب می‌کند.
 
وی درباره بودجه‌ای که در ایام این طرح به کتابفروشی‌ها داده می‌شود، اظهار کرد: در طرح تابستانه کتاب میزان اعتبار خوب بود، ما توانستیم چندبار تمدید کنیم و به مشکل برنخوردیم امیدوارم در پاییزه کتاب نیز چنین اتفاقی رخ بدهد؛ همچنین با توجه به تورم و قیمت کتاب سقف اعتباری که برای هر مخاطب در نظر گرفته می‌شود نیز باید بیشتر که این مهم در طرح پیش رو (پاییزه کتاب) لحاظ شده‌است.
 
مدیر کتابفروشی بیدگل افزود: در دنیای امروز تکنولوژی مدام در حال به روزرسانی است و اکثر جوانان چندان به کتابفروشی نمی‌آیند بلکه علاقه‌مندند در خانه، کتاب مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و از همان جا سفارش دهند اما در این میان، برخی نیز از مشتریان قدیمی هستند و دوست دارند به کتابفروشی رفته، کتاب را تورق کرده و پس از آن به خرید اقدام ‌کنند.
 
شاطریان در ادامه افزود: مشتریان اینترنتی با کسانی که به کتابفروشی مراجعه می‌کنند با یکدیگر متفاوت هستند؛ در واقع خرید حضوری و غیرحضوی و اینترنتی با یکدیگر تداخل ندارد. کتابفروشی هم مشتری اینترنتی دارد و هم مشتری که به‌صورت حضوری خرید می‌کند و این امر لطمه‌ای به کتابفروشی محلی نمی‌زند.
 
او با بیان این که فصلی بودن این طرح‌ها خوب است، بیان کرد: از این رو که تخفیف‌ها دیگر برای مخاطب عادی نمی‌شود و جذابیت خود را حفظ می‌کند؛ اما اگر تعداد روزهای هر طرح افزیش پیدا کند بهتر خواهد شد.
 
محمدحسن شاطریان در پایان گفت: اگر توجه کنید در فضای مجازی نیز از فروشگاه‌هایی که کتاب را با تخفیف می‌فروشند استقبال بیشتری می‌شود؛ در نتیجه طرح  فصلی فروش کتاب نیز به جهت تخفیفی که به مخاطب ارائه می‌شود مورد توجه قرار می‌گیرد. تخفیف برای قشر کتاب‌خوان به منزله خرید یک یا دو کتاب بیشتر است.
 
طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب برگزاری خواهد شد. بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها