چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
نشست «کتابخوان آنلاین» قم با عنوان «وقتی او بیاید» برگزار شد

با هدف شناخت معارف مهدوی و اهمیت انتظار، یازدهمین نشست کتابخوان آنلاین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با عنوان «وقتی او بیاید» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به‌همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری انتشارات کتاب جمکران، بانک ملی و محفل ادبی پروین اعتصامی، نشست «کتابخوان آنلاین» این اداره‌کل با حضور چهار نفر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان‌های قم، بوشهر، خراسان شمالی و گلستان و دو نفر از خادمان مسجد مقدس جمکران، برگزار شد.
 
در این نشست، زهرا جوادی‌دانا، کتابدار کتابخانه شهدای نوبهار قم با معرفی کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه و عارفانه» نوشته حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، گفت: این کتاب با بررسی مفهوم انتظار، سه رویکرد متفاوت به این مفهوم را مورد بررسی قرار می‌دهد و در بخش انتهایی کتاب نیز به تناسب مفهوم انتظار با جوان و ویژگی‌های جوانی پرداخته شده است.
 
منصور میگلی، کارشناس امور فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر هم با معرفی کتاب «در فجر ساحل» نوشته محمد حکیمی، بیان کرد: کتاب «در فجر ساحل» نگارشی روان و شیوا در مباحث مهدویت دارد. نویسنده - که کتابش تجدید چاپ هم شده است - با بهره‌گیری از قلمی شیوا و ادبی، به پژوهش درباره حضرت مهدی (عج) پرداخته و دنیای آینده را از نظر مذهب شیعه تصویر کرده است.
 
مجید شهسواری، خادم مسجد مقدس جمکران نیز با معرفی کتاب «غیبت» اثر شیخ طوسی، تصریح کرد: این کتاب به غیبت امام زمان (ع) می‌پردازد و از منابع با اهمیت در زمینه شناخت حضرت مهدی (عج) و غیبت آن حضرت است که در آن دیدگاه شیعه درباره امام عصر ارائه شده و به شبهات و اشکالاتی که درباره غیبت آن حضرت مطرح بوده، با ادله قرآنی و روایی و عقلی جواب داده شده است.
 
حمیده روحی نامقی، کتابدار روشندل کتابخانه مرکزی استان گلستان هم با معرفی کتاب «دولت مهدی (ع) سیرت مهدی (ع)» اثر مصطفی دلشاد تهرانی، گفت: این کتاب با موضوع مهدویت است که به زندگی امام زمان (ع) و غیبت و سیرت آن حضرت پرداخته است.

زینب هادی، خادم مسجد مقدس جمکران، دیگر مهمان این برنامه بود که با معرفی کتاب «پیشگویی هایی از آخرالزمان» نوشته علی رضایی بیان کرد: این اثر به دنبال آن است تا با سبکی نو و از زاویه‌ای جدید و نیز با استناد به منابع موثق فریقین (شیعه و سنی)، به پیشگویی‌های امامان معصوم درباره ظهور مهدی موعود (عج)، وقایع این زمان و یاران آخرالزمانی ایشان بپردازد.
 
فاطمه بداغ آبادی، کتابدار کتابخانه مرکزی بجنورد از خراسان رضوی نیز با معرفی کتاب «موعودنامه: فرهنگ الفبایی مهدویت» نوشته مجتبی تونه‌ای، یادآور شد: این اثر به موضوع حضرت مهدی (عج)، غیبت، انتظار، ظهور و دیگر مسائل جانبی مهدویّت می‌‏پردازد. نویسنده با استناد به آیات قرآن و منابع روایی و تاریخی و بر اساس حروف الفبا، به 790 موضوع در این‏ باره پرداخته است.

زهرا رضاقلی‌زاده با معرفی کتاب «41 پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، بیان کرد: این کتاب به‌همت انتشارات قدیانی منتشر شده و دارای چهار فصل «اعتقاد به امام زمان (عج)»، «دوران غیبت»، «ظهور امام زمان (عج)» و «چند پرسش دیگر» است.
 
 وی ادامه داد: این کتاب با پرسش‌هایی مانند چطور می‌توان باور کرد که حضرت مهدی (عج) نزدیک به ۱۲ قرن عمر کرده است؟، آغاز می‌شود. پرسش دیگری درباره شهادت این امام همام مطرح شده است که آیا درست است که یک زن امام زمان (عج) را شهید می‌کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها