یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
دو هزار نسخه کتاب بین هیئات مذهبی توزیع می‌شود

سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت ماه محرم، ۲ هزار نسخه کتاب با عنوان ماه خون گرفته بین هیئات مذهبی توزیع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست خبری ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز ۲۵ مرداد با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام عادل طی سخنانی در این نشست،  ماه محرم را اوج عرض ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: تقابلی بین عقل و احساس وجود ندارد، اینکه انجام عزاداری برای ما مهم است نباید ما را از مسیر اصلی خارج کند که این خواست دشمن است، زیرا گاهی دشمن حرفش را با چند واسطه بر زبان ما می گذارد، لذا باید آگاه باشیم و بدانیم که در عین حال که مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) اهمیت دارد، حفظ بهداشت و سلامت اعضای جامعه نیز مهم است.

وی با ارائه ویژه برنامه‌های شاخص که در معاونت فرهنگی اوقاف انجام شده است، اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۰۰ مراکز افق در امام زادگان راه اندازی شد و امسال به ۱۲۰۰ مرکز ارتقا یافت و در این مراکز خدمات اجتماعی مثل ارائه بسته‌های معیشتی به مناسبت نیمه شعبان، در قالب تبرکات مهدوی و در ماه رمضان در قالب ضیافت همدلی و در عید غدیر و قربان در قالب تبرکات علوی صورت گرفته است.

حجت الاسلام عادل بیان کرد: در اوج شرایط قرنطینه بدلیل بیماری کرونا، در ۲۱۷ امامزاده جایگاه‌هایی در نظر گرفته شده که در زمینه تولید ماسک فعالیت داشته‌اند. در این راستا تاکنون ۱۵ میلیون ماسک و ۷۰ هزار لباس پرستاری دوخته شده و ۱۲۰۰ پرس غذا بین بیمارستان‌ها و مجاورین امام زادگان توزیع شده است. همچنین یک میلیون لیتر آب میوه در اختیار کادر درمان قرار گرفته و۵ میلیون لیتر مواد شوینده و ۱۵ هزار پتو و ملحفه به بیمارستانها اهدا شده است.

وی در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در این معاونت عنوان کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، ۴۶۷ کاروان شمیم انتظار و شادی تاکنون اجرای برنامه داشته‌اند. در ماه رمضان ۱۵۰ بقعه برنامه‌های فرهنگی بدون حضور مستمع اجرا کرده‌اند و در ۵۰۰ بقعه مراسم شب قدر برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از جمله فعالیت‌های این مرکز استفاده موثر از فضای مجازی بوده و در این زمینه ۳۰۰ نفر از مبلغان که در عرصه فضای مجازی فعال بودند بکارگیری شدند و ۱۶۰ هزار مخاطب در این فضا حضور فعال دارند و ۳۴۷۵ مورد تولید محتوا در فضای مجازی صورت گرفته است. 

وی گفت: در دهه کرامت ۱۴۷ کاروان و در دهه ولایت ۱۶۵ کاروان شادی راه اندازی شدند. مراسم دعای عرفه نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت و در ۱۳۴ بقعه نماز عید قربان برگزار شد.

حجت الاسلام عادل اظهار کرد: ستادی در سازمان اوقاف در راستای احصا ظرفیت‌ها در سازمان و تطبیق برنامه‌های ماه محرم با پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شد، جلساتی با مراکز مرجع، هیئت امنای هیئات مذهبی، ذاکرین و ستایشگران اهل بیت برگزار شد و با توجه به مصوبات ستاد کرونا مبنی بر اینکه مراسم عزاداری باید در فضای باز برگزار شود، بیش از ۲ هزار بقعه شرایط برگزاری این مراسم را دارا هستند. بیش از ۱۰۰ هیئت در بقاع استقرار دارند، همچنین طرح شمیم حسینی در سال جاری به شیوه متفاوت اجرا می‌شود و در قالب این طرح ۵۰۰ هزار بسته ارزاق تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود. از برنامه ریزی‌های دیگر نیز توزیع ۳ میلیون ماسک بین خادمان هیئات مذهبی و حمایت از ۱۰۰ هیئت شاخص است، تعویض پرچم و اجرای مراسم سیاهپوشان نیز در بیش از ۱۰۰۰ بقعه صورت می‌گیرد. برگزاری برنامه علمدار ولایت نیز از جمله برنامه‌هایی است که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی در دفاع متبرکه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عادل از چاپ ۲۰۰۰ نسخه کتاب با عنوان «ماه خون» گرفته تالیف استاد سازگار خبر داد و تصریح کرد: امسال ۱۲ تابلوی فرهنگی به ۵۵۰ امامزاده در قالب طرح نمایشگاه فرهنگی اهدا می شود و ۳۵۰۰ مبلغ برای حمایت از ۱۰ هزار جلسه خانگی اعزام می‌شوند. همچنین طرح ملی هوای کربلا با هدف تقویت محورهای مجازی و سنت روضه خوانی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها