شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
مشارکت 55 کتابفروشی استان قم در بهارانه کتاب 99

رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه 55 کتابفروشی استان قم در طرح بهارانه 99 مشارکت کرده‌اند، گفت: استان قم از این حیث رتبه سوم کشور را دارد.

روح الله کریمی رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به آغاز اجرای بهارانه کتاب 1399، گفت: شروع طرح بهارانه کتاب 99  با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها»  از امروز شنبه ۲۰ اردیبهشت و پایان طرح ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت خواهد بود.
 
وی بیان کرد: به‌خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طرح خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات ازسوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود.
 
کریمی شرایط مربوط به کتابفروشی‌ها برای ثبت نام در این طرح را تشریح کرد و افزود: داشتن پروانه کسب با تاریخ معتبر، داشتن رایانه و دسترسی به اینترنت، نصب پوستر طرح در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان بهارانه کتاب ۱۳۹۹ و عدم مغایرت اطلاعات صاحب امتیاز در پروانه کسب با اطلاعات شخص متقاضی شرکت در طرح ازجمله شرایط ثبت‌نام در طرح بهارانه است.
 
این مقام مسئول در خصوص کتابفروشی‌های تازه تأسیس هم گفت: این کتابفروشی‌ها می‌تواند یک دوره با نامه تأیید از اتحادیه ناشران و کتابفروشان مبنی بر اقدام برای دریافت پروانه، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 
رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم استقبال کتابفروشی‌های استان قم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استان قم با مشارکت 55 کتابفروشی بعد از استان‌های تهران و مشهد در رتبه سوم کشور قرار دارد.
 
وی میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها را  ۲۰ درصد عنوان کرد و یادآور شد: مدت زمان اجرای طرح بهارانه کتاب ۱۱ روز است و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون و 500 هزار ریال و سقف یارانه خرید برای هر خریدار 300 هزار ریال تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها