مدیر کتابفروشی «شهر» در قم، با مثبت ارزیابی کردن پویش «در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم» و فروش کتاب از طریق مجازی، گفت: علاوه بر مشتریهای ثابتی که داشتهام، مشتریهای جدیدی هم از طریق مجازی برای خرید کتاب پیدا کردهام.
این کتابفروش قُمی در رابطه به پویش «در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم» بیان کرد: این پویش کمک بزرگی در تحرک بخشیدن به کتابفروشی ما در این ایام داشت. برای کتابفروشی کوچک من که در ایام عادی فروش و معرفی کتاب از طریق فضای مجازی راهکار مهمی است، در شرایط شیوع بیماری ضریب اهمیت فروش دوچندان شده است. دوستانی که بهخاطر شرایط بهداشتی ترجیح میدهند در خانه بمانند، کتابهای خودشان را از طریق فضای مجازی و تلفنی تهیه میکنند.
مدیر کتابفروشی شهر این پویش را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: کتابفروشی ما در این پویش علاوه بر مشتریهای ثابت همیشگی، مشتریها جدیدی نیز به دست آورد که امتیار مهمی برای ما بود. گرچه به لحاظ سوددهی با توجه به اینکه پیک رایگان برای ارسال کتابها داشتیم، سود کمی نصیب کتابفرشی میشود اما همین که توانست تحرکی به کتابفروشی ببخشد، امتیاز مهمی بود. برای کتابفروشی کوچک من چه در شرایط عادی و در شرایط فعلی فروش کتاب از طریق فضای مجازی راهکار مهمی محسوب میشود و الان هم این فرصت خوبی بود برای من به وجود آورد.
فیروزجایی با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی در مورد «پویش در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم» گفت: از معایب عمده این پویش عدم اطلاع رسانی به کتابفروشیها بهعنوان مجریان این پویش بود. اگر ما خودمان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تماس نمیگرفتیم، از زمان و چگونگی اجرای آن باخبر نمیشدیم. تبلیغ کتابخوانی از رسانه ملی که در این ایام خانوادههای بیشتری به آن توجه میکنند، میتواند راهکار مناسبی برای آشتی بیشتر جامعه با کتاب باشد.
نظر شما