چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۴
انتشار گزیده‌ شعر بیدل به خط استاد غلامحسین امیرخانی

دکتر هادی سعیدی کیاسری دبیر همایش عرس بیدل از چاپ کتاب نفیس گزیده غزلیات بیدل به خط استاد غلامحسین امیرخانی خبر داد و گفت: این کتاب به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سعیدی که در مراسم افتتاحیه همایش عرس بیدل سخنرانی می‌کرد، با خوشامدگویی به میهمانان گفت: مجموعه مقالات این کنگره و همچنین کتابی نفیس به خط استاد امیرخانی در آینده‌ای نزدیک در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: لوح فشرده‌ مراسم و موسیقی‌هایی که در مراسم توسط استاد بزرگ موسیقی هند الطاف حسین سرآهنگ نواخته می‌شود، همچنین متن بیدل‌خوانی‌های این استاد، به زودی منتشر می‌شود.

دبیر همایش عرس بیدل درباره این همایش یادآور شد: پیش از این دو «عرس» در ایران برگزار شد که با استقبال زیاد اهالی فرهنگ مواجه شد. ما در این همایش‌ها به کیفیتی نوین دست پیدا کردیم؛ به شکلی که «عرس» سنتی را که مجموعه‌ای از شعرخوانی و اجرای موسیقی و آواز بود، به شکل کنونی و با برگزاری همایش و ارائه مقاله ترکیب کرده و شیوه نوینی در برگزاری همایش «عرس بیدل» به وجود آوردیم. 

سعیدی درباره نحوه انتخاب آثار گفت: کمیته علمی کنگره فراخوانی را به تمام کشورها فرستاد و مقالات فراوانی دریافت کرد و با داوری آن‌ها، برخی را برای ارایه در این همایش انتخاب کرد. این مقالات هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی در سطح بسیار بالایی قرار داشت و همین امر، کار داوری را بسیار مشکل می‌کرد. در حقیقت مقالات ارایه شده در این همایش می‌تواند منبع پژوهشی بسیار ارزشمندی برای علاقه‌مندان باشد. 

همایش عرس بیدل امروز و فردا در محل همایش‌های وزارت کشور در حال اجراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط