یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
​سند ثبتی «یزد، پایتخت کتاب ایران» رونمایی شد

همزمان با افتتاح نمایشگاه تاریخ محلی یزد در کتابخانه ملی ایران از سند ثبتی «یزد، پایتخت کتاب ایران» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در این مراسم با بیان اینکه استان یزد دارای بزرگانی در پایتخت ایران است، گفت: آنها افتخاری برای دارالعباده و مردم کویری یزد هستند.

وی افزود: این نمایشگاه و برنامه را در امتداد همه برنامه‌هایی می‌دانیم که امروز در استان یزد در جهت بازشناسی تاریخ پرافتخارش انجام می‌دهند. چند سالی است که چنین برنامه‌هایی در یزد داریم و مراکز مختلف فرهنگی و سازمان مردم‌نهاد در این زمینه فعالیت‌های اثربخشی را انجام داده‌اند که نتیجه آن شناخت بیشتر فرهنگ و هویت شهر یزد است.

طالبی اضافه کرد: مراکز متعدد فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد در استان برنامه‌های خوبی در این راستا در حال انجام دارند که نتیجه آن شناخت بیشتر فرهنگ و هویت مردم یزد است. 

استاندار یزد تصریح کرد: امروز این استان به لحاظ اقتصادی در کشور برتر و در حوزه علم هم در رتبه‌های نخست کشور قرار دارد.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد هم در این آیین با تبیین اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی گفت: اگر کودکان‌ در فضای مجازی پرسشگر تربیت شوند، عطش اطلاعات محوری آنان هدفمند می‌شود و این امر باعث می‌شود از هرزه‌گردی در فضای مجازی جلوگیری شود.

داوود پاک‌طینت افزود: به این ترتیب فضای مجازی می‌تواند پایگاهی برای کشف استعدادهای کودکان باشد، بر این اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز به دلیل دارا بودن نسخ خطی و منابع معتبر، می‌تواند یک مکان و محل رجوع قدرتمند به حساب آید.

در این آیین که با حضور رضا داوری اردکانی، استاد فلسفه و سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات برگزار شد، از سردیس ایرج افشار (پدرعلم کتابشناسی ایران) به عنوان یکی از مفاخر استان یزد، سکه‌های دوره ساسانی و زندیه و تمبر یادبود نمایشگاه نیز رونمایی شد.

در این نمایشگاه بخشی از اسناد تاریخی مرتبط با استان یزد به نمایش درآمده است و به مدت یکماه پذیرای عمومی بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط