جدیدترین جدول به روز شده کارگروه ساماندهی کاغذ، امروز از سوی دبیرخانه این کارگروه منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جدول با عنوان وضعیت واردات کاغذ تایید شده در کارگروه ساماندهی به تفکیک نوع کاغذ منتشر شده است.
البرز - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز از راهیابی چهار قصهگوی استان به مرحله ملی بیست و ششمین جشنواره بینالمللی قصهگویی کانون خبر داد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نشست با انجمن کتابداری و اطلاعرسانی، بر تقویت نقش کتابداران در انتقال دانش، گسترش خدمات کتابخانهها به پژوهشگران و جامعه، و ایجاد همکاری موثر میان انجمنهای علمی و سازمانهای فرهنگی تاکید کرد.
مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب بعد از امضای تفاهمنامه همکاری با انستیتوی زبان و ادبیات رودکی تاجیکستان، برای علاقهمندان کارگاه آموزش خط سیریلیک برگزار میکند.
انجمن ادبی و هنری هومت در روز شنبه ۶ بهمنماه، بیست و ششمین نشست ادبی خود را با رویکرد نقد و بررسی مجموعه داستان «یکی بود که کاش نبود» نوشته سرکار خانم مهرانگیز اشراقی برگزار خواهدکرد.
قاسمعلی فراست، یکی از استادان حاضر در هجدهمین دوره از کارگاه آل جلال گفت: برای بهتر شدن دورههای اقلیم قلم باید در گزینش نوقلمان بیشتر دقت کنیم و سعی کنیم که در آموزشهای اولیه کسانی را قرار بدهیم که تئوری داستان را خوب بشناسند.
محبوبه قائدی، نویسنده جوانی از بوشهر گفت: این دوره و این کلاسها برای همه کسانی که به نوشتن علاقه دارند، یک فرصت طلایی است تا با استادان و نویسندگان مطرح آشنا شوند و از تجارب آنها بهره ببرند و با ساختار و اصول داستاننویسی آشنا شوند. داستان نیاز جامعه ماست.
خراسانرضوی - کتاب «مشاهده دریافتی؛ مشاهده و مستندسازی با استفاده از نمونه کارگاه آموزش طبیعت» کاری از مرجان عالمزاده کتابی است برای بیداری شوق مشاهده که میکوشد با مثالهای عملی از کارگاه آموزش طبیعت دقیقاً «مشاهده دریافتی» را توصیف و شیوه پدیدآوردن فرهنگ یادگیری در یک مرکز آموزشی را تدریس کند.
این نشست با همکاری نهاد فرهنگی سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو)، موسسه فرهنگی یونس امره تهران و انتشارات شمعومه روز یکشنبه، هفتم بهمن از ساعت ۱۷ در موسسه فرهنگی اکو به نشانی خیابان موحد دانش، خیابان باقرالنمر، پلاک ۱۰ برگزار خواهد شد.
بیانیه شورای علمی و داوران هفدهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد خطاب به نویسندگان ادبی و دو پیشنهاد که در لزوم بازنگری و یا تصریح در تعاریف آئیننامه به چشم میخورد، توسط مسعود کوثری در آیین اختتامیه این رویداد مطرح شد
طراحی کتابخانهها با استفاده از نور طبیعی، فضاهای باز و راحت و ترکیب هنرمندانه عناصر بصری، میتواند نه تنها به ارتقای تجربه مطالعه کمک کند، بلکه به عنوان یک نقطه عطف فرهنگی در جامعه نیز شناخته شود.
حسین پورستار نویسنده رمان«گم شهر»، یکی از نامزدان نهایی در هفدهمین دوره جایزه جلال بود.گم شهر یک رمان تخیلی، فانتزی است، داستان شهری که محل آدمها و اشیاء گمشده است.
زندگی هر آدمی قصه هزار و یک شبی است که تکهتکهاش، ارزش فهمیدن دارد. تجربهای برای روزهای سخت، که اگر نبود، همه شبیه هم به غلط زندگی میکردند! تجربههایی که از دل شرایط سخت به دست میآمدند، به این راحتیها از یاد آدم نمیرفتند.
زهرا شنبهزاده نویسنده کتاب «مهمان حبیب» گفت: در روز ۱۳دی ماه ۱۴۰۲ بود که برای ثبت رویدادها از شور و شوق مردمی به شهر کرمان رفته بودیم اما پس از اتفاق حادثه تروریستی ورق کاملا برگشت و تمامی نویسندگان اعزام شده برای این ویژه برنامه به ثبت روایت های این رویداد تلخ و ناراحت کننده پرداختند.
کتاب غلامرضا غلامرضا را کشت اثری مهم و تأثیرگذار است که خواننده را به تفکر وادار میکند. این کتاب با طرح پرسشهای جدی و ارائه دیدگاههای متفاوت، به یکی از پیچیدهترین شخصیتهای تاریخ معاصر ایران پرداخته است. اگرچه هیچ زندگینامهی بینقص نیست، اما نمیتوان از اهمیت این اثر در فهم بهتر تاریخ و جامعه ایران چشمپوشی کرد.
کورش علیانی گفت: روند ثبت وقایع جنگ به شکلی پیش رفت که هر کس در گوشهای مشغول کار شد و هیچ وقتی این فرصت پیش نیامد که در کنار هم تعریفی از تاریخ شفاهی ارائه کنیم و دریابیم دنیا چه تعریفی از تاریخ شفاهی دارد؟
هاله قربانی، تصویرگر کتاب کودک گفت: رویاهای زیادی در سر دارم اما فکر میکنم یکی از قشنگترین رویاهایم و یکی از بزرگترین کارهایی که دوست دارم انجام بدهم این است که در هر بخش جغرافیایی از دنیا، یک کتاب بومی که نمایانگر اثر من باشد، منتشر شود.
اسامی برگزیدگان، شایستگان تقدیر و راهیافتگان به مرحله ملی بیستوششمین جشنواره بینالمللی قصهگویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخشهای مختلف اعلام شد.
خراسان جنوبی- حجتالاسلام عربی، طلبه پژوهشگر و عضو بنیاد ملی نخبگان، با سابقه تدریس علوم قرآن و حدیث و دریافت جوایز علمی، فعالیتهای خود را محدود به پژوهش نمیداند و خواستار توجه جدیتر مسئولان به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رفع محدودیتهای پذیرش در رشتههای قرآنی است.
نظر شما