چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
«بهشتی به نام ایران» تلاشی برای تغییر دید دنیا به ایران از طریق رنگ‌آمیزی‌

مهدی مشکانی می‌گوید: قصد داریم با تکنیک رنگ‌آمیزی، که یک دیدگاه پسندیده در دنیا است، دید منفی نسبت به ایران را عوض کنیم.

مهدی مشکانی از مجموعه «طرح و ایده نگارینه» که در سه حوزه فناوری و اطلاعات، حوزه تبلیغات و نشر فعالیت می‌کند، با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از انتشار جدیدترین کتاب موسسه خود با عنوان «بهشتی به نام ایران» خبر داد و گفت: ما در این کتاب جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و توریستی، اِلمان‌های فرهنگی، پوشش گیاهی و... ایران را به تصویر کشیده‌ایم که مخاطب به سلیقه خود آن را رنگ‌آمیزی کند.
 
او ادامه داد: ما نام این کتاب را «بهشتی به نام ایران» گذاشتیم. یعنی درباره توریست‌هایی که تجربه سفر به ایران را دارند و توریست‌هایی که سفر به ایران را خطرناک می‌بینند، تجزیه و تحلیلی داشتیم و قصد داریم با این تکنیک رنگ‌آمیزی -که یک دیدگاه پسندیده در دنیا است- دید آن‌ها را عوض کنیم. به همین سبب در حال ساخت یک تیزر بین‌المللی با این مضمون هستیم که توریست‌هایی که به ایران آمده‌اند و این کتاب را به سوغات برده‌اند، بتوانند افراد دیگر را برای ورود به کشور ما ترغیب کنند. جالب است که همین الان ما کاربر خارجی در مجموعه داریم که کتاب‌های قبلی ما را از ایران به کشورهای مختلف سوغات برده‌اند و دیگران هم علاقه‌مند شده‌اند.
 
انتشار اولین کتاب رنگ‌آمیزی فرش دنیا در آینده نزدیک 
مشکانی در ادامه از انتشار اولین کتاب رنگ‌آمیزی فرش دنیا در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در کتاب بعدی جدا از این پروژه که شهر به شهر پیش خواهیم رفت و برای هر شهر جاذبه‌‌ آن را به تصویر خواهیم کشید؛ روی کتاب فرش کار می‌کنیم؛ که اولین کتاب رنگ‌آمیزی فرش دنیا خواهد بود. یعنی طرح فرش‌های ایرانی را برای کشورهای مختلف پیاده می‌کنیم و بعد اطلاعات سلیقه‌ای آن‌ها را می‌گیریم، نسبت به آن طرحی که رنگ‌آمیزی کرده‌اند، به کارخانه‌جات تزریق می‌کنیم تا محصول را دقیقا مطابق سلیقه آن کشور تولید کنند.

 

این فعال حوزه نشر کتاب‌های رنگ‌آمیزی درباره چاپ این نوع کتاب‌ها توسط موسسه چندمنظوره آن‌ها اظهار کرد: سه نکته مهم در رابطه با کار ما حائز توجه است. یک اینکه ما از سه سال پیش برای اولین بار در ایران این کار را انجام دادیم و مدعی آن بودیم. موضوع مهم دیگر اینکه ما امسال رکورد گینس را به نام خود ثبت خواهیم کرد؛ یعنی قرار است بزرگ‌ترین مسابقه رنگ‌آمیزی بزرگسالان دنیا را برگزار ‌کنیم؛ که موافقت‌های گینس درباره این برنامه را گرفته‌ایم و در حال طی مراحل مالی آن هستیم. مکان این برنامه احتمالا برج میلاد باشد و یک تابلوی 300 یا 500 متر است؛ البته رکورد ما روی تعداد افراد شرکت‌کننده است. این رکورد در چین 964 نفر بوده و ما مطمئنا بیشتر خواهیم بود. ما قشر مخاطبمان را فیلتر کرده‌ایم و تمام سالمندان را برای این رویداد دعوت می‌کنیم، تا دو رکورد هم‌زمان بزنیم.

وی ضمن بیان اینکه باعث افتخار ما است که حتی از کشور انگلستان که مبدع کتاب‌‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان در دنیا است، عقب نیستیم، اضافه کرد: حتی مدعی هستیم که اولین کتاب رنگ‌آمیزی بزرگسالان در دنیا هستیم، که خدمات پس از فروش داریم. یعنی تحقیقی درباره تمام کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان دنیا انجام دادیم و یک ضعف بزرگ از آن‌ها گرفتیم، که همان نقطه قوت ما شده است.‌ در همه جای دنیا وقتی این کتاب‌ها را خریداری می‌کنید، کاملا رها می‌شوید و شما و کتاب می‌مانید، اما در مجموعه ما کاملا برعکس است، وقتی که کتاب ما را خریداری می‌کنید، تازه وارد مجموعه و باشگاه مشتریان ما می‌شوید، روانشناسان در بحث رنگ‌آمیزی و تجزیه و تحلیل روحی به شما کمک می‌کنند. مشاورین تخصصی ابزارهای رنگ‌آمیزی ما هم کمک می‌کنند کدام محصولات و با چه قیمتی را خریداری کنید، حتی برای خرید محصولات خوب ایرانی تشویق می‌کنند.
 
مشکانی اضافه کرد: دو خدمت ویژه داریم که این هم برای اولین بار در ایران انجام شده است. یکی وال‌کاورینگ است که هر تصویری که دوست داشته باشید را ما در ابعاد دلخواه برای دیوار اتاقتان والکاور می‌کنیم و توانسته‌ایم یک دورهمی خانوادگی را ایجاد کنیم که آخر هفته‌ها یا ایام تعطیل اعضای خانواده و میهمان‌ها با هم آن را رنگ‌آمیزی می‌کنند و بعد از یک ماه شما یک اثر هنری فوق‌العاده زیبا روی دیوار منزل یا اتاق کارتان خواهید داشت. موضوع دیگری که روی بحث کارآفرینی و اشتغال‌زایی‌ انجام داده‌ایم این است که صنایع مختلف را با محصولمان مرتبط می‌کنیم. مثلا مخاطب اثری را رنگ‌آمیزی می‌کند و از ما کار خود را در قالب یک تابلو فرش، طرح ویترای یا میناکاری می‌خواهد، که ما به او عرضه خواهیم کرد.
 

 کتاب‌های خود را در هیچ فروشگاهی عرضه نکرده‌ایم
وی ضمن بیان اینکه از افتخارات ما این است که کتاب‌های خود را در هیچ فروشگاهی عرضه نکرده‌ایم، گفت: تا به امروز فقط به صورت اینترنتی فروش داشته‌ایم و کاربرهای بسیار وفاداری هم داریم. امسال برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم ثبت‌نام کرده‌ایم و بنا داریم در آنجا محصولات خود را نمایش بدهیم. در همین نمایشگاه کتاب و در سالن ناشران بین‌الملل با خیلی از کشورها، مخصوصا چین که میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه هم هست، مذاکره کردیم. توانستیم نظر اکو را جلب کنیم که برای ما در کشورهای مختلف رونمایی بگذارد. همچنین سازمان ارتباطات به ما قول‌های زیادی داد که هم در نمایشگاه‌های مختلف ما را شرکت دهند و هم در سایت خودشان معرفی کنند. امیدوارم که کار ارزنده‌ای شود و به عنوان شناسنامه ایران مورد توجه قرار گیرد.
 
مشکانی در پایان بیان کرد: دو سال و نیم است که کار چاپ این کتاب‌ها را شروع کرده‌ایم و تا به حال از سه عنوان کتاب خود، 7000 نسخه منتشر کرده‌ایم. البته کار اصلی ما انتشارات نیست، بلکه اساس کار ما ایده‌پردازی و استارت‌آپ در حوزه کسب و کارهای نوین است. در حوزه نشر هم قبلا با نام نشر دیگری به نام صیانت کتاب‌های خود را چاپ می‌کردیم، اما در حال حاضر اقدام کرده و جواز نشر خودمان را گرفته‌ایم که بعد از نمایشگاه با نام «طرح و ایده نگارینه» صادر می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها