مدیرکل پردازش و سازماندهی اسناد و کتابخانه ملی در گفتگو با ایبنا:
سندی مبنی بر کندی ثبت فیپا وجود ندارد
مدیرکل پردازش و سازماندهی اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به حجم بالای کار این بخش در آستانه نمایشگاه کتاب تهران گفت: هیچ شکایتی از روند صدور فیپا ثبت نشده است.
او با بیان اینکه نیاز به زمانی مقرر، برای ثبت فیپا است، ادامه داد: معمولا ناشران برای ثبت فیپای خود، پیش از نمایشگاه کتاب، زمانی در اختیار دارند و طبیعتا نزدیک نمایشگاه به درخواستها در این زمینه افزوده میشود. ما در حد توان و حتی پیش از توان خود ظرفیت گذاشتیم و کارهای لازم در این رابطه را انجام دادهایم و اگر گروهی از ناشران ناراضی هستند، باید این نارضایتی اثبات شود.
یعقوبپور با تاکید به اینکه همه ناشران دوست دارند که کارشان سریع انجام شود، توضیح داد: کسی به رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، من و معاون کتابخانه شکایتنامهای نفرستاده است. من هیچ سندی ندارم که بخواهم از آن نتیجه بگیرم که چنین شکایتی انجام شده است.
او ادامه داد: اگر من یک برگه داشته باشم که در آن ناشر اعلام شکایت کرده باشد، پاسخگو هستم. در حال حاضر نیز تمام تلفنهای ما برای این است که این کار به سرعت انجام شود.
مدیرکل پردازش و سازماندهی اسناد و کتابخانه ملی درباره پروسه ثبت درخواست فیپا توضیح داد: طبق مصوبه سازمان برای ثبت فیپا 10 روز فرصت گرفتهایم؛ چراکه فقط یک ناشر نیست که دنبال محقق شدن این رویه است. ناشران مختلف از تمام کشور به ما کار میدهند و ورودی ما متفاوت است؛ یک روز ممکن است 400 و روزی 250 ورودی داشته باشیم.
او ادامه داد: ما موظف به پاسخگویی در زمان مقرر هستیم؛ مشروط به اینکه مدارک کامل باشد. اگر ناشری ناراضی باشد و مدارک ناقصی به ما ارائه دهد، ما نمیتوانیم با مدارک ناقص کار انجام دهیم.
یعقوبپور با بیان اینکه در تعطیلات نوروز برای ثبت فیپا افرادی مرخصی نرفته و مشغول کار بودند، گفت: با مرخصیها موافقت نکردیم تا کار ناشران انجام شود. کار هم خیلی خوب پیش رفته است و اگر مدارک لازم، موجود باشد؛ ما از کار عقب نیستیم. تلاش کردیم تا کار به روز باشد.
نظر شما