استاندار خوزستان گفت: نظام آموزشی برای دانشآموزان باید از محفوظات خارج شود و به سمت علاقه و دوستی با کتاب حرکت کند.
وی با تشریح اینکه مفاهیم درسی اگر تنها منحصر به کتابهای درسی باشد اثربخشی کمتری دارد، تصریح کرد: باید تلاش ما بر این باشد که نگرش کودکان و نوجوانان را کتاب محور آموزش دهیم تا از این طریق دوستی و الفت با کتاب ایجاد شود.
استاندار خوزستان در ادامه به نقش باشگاههای کتابخوانی در مدارس پرداخت و گفت: استمرار و گسترش باشگاههای کتابخوانی باید در کل مدارس استان نهادینه و زنگی در مدارس به عنوان زنگ کتابخوانی در برنامههای درسی گنجانده شود تا از طریق این حرکت کودکان و نوجوانان ما بتوانند با اشتیاق به تولید علم بپردازند.
شریعتی گام اول در مسیر توسعه انسانی در جامعه را پذیرش توسعه از سوی مردم، احساس نیاز برای رشد و بالندگی در این امر ذکر کرد و افزود: انسان به عنوان محور توسعه باید بتواند زیرساختها را آماده کرده و سپس با فراهم کردن شرایط توسعه انسانی، زمینه رشد متعادل را در جامعه متوازن ایجاد کند.
وی نقش تسهیلگران کتابخوانی را سنگین و برجسته برشمرد و اضافه کرد: آغاز یک رشد متوازن کتاب به تدریج و ناخودآگاه حرکت مربیان را به سمت کتاب شهروندی ارتقا میدهد.
استاندار خوزستان حمایت همه مسئولان استانی برای تقویت و توسعه باشگاههای کتابخوانی را خواستار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم در این نشست گفت: باشگاههای کتابخوانی در مناطق کمبرخوردار بدون هیچ چشمداشتی با عملکرد تاثیرگذار نقش مقدس کتابخوانی را ایفا میکنند.
محمد جوروند با اشاره به ظرفیت بسیار بالای منطقه ملاشیه اهواز افزود: تاسیس باشگاههای کتابخوانی در استان خوزستان از اتفاقات خوب و تاثیرگذار در حوزه کتاب به ویژه در مناطق کمبرخورداری چون ملاشیه است.
وی تشکیل 15 باشگاه کتابخوانی در منطقه ملاشیه اهواز را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: اگر نگاه ویژهای به مناطق کمبرخوردار در استان داشته باشیم میتوانیم کارهای بزرگی در سطح استان ونیز در گستره ملی تعریف کنیم.
نظر شما