جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کتاب هرگز از مد نمی‌افتد و تاریخ‌مصرف ندارد

آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که کتاب هرگز از مد نمی‌افتد و هرگز تاریخ‌مصرف ندارد، گفت: حتی لفظ کتاب هم یک‌ لفظ مقدس و متبرک است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، آیت‌الله سید علی شفیعی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز اظهار کرد: از نظر ما به‌ عنوان معتقدان مذهبی و اسلامی، حتی لفظ کتاب یک‌ لفظ مقدس و متبرک است.

وی بابیان اینکه در قرآن کریم لفظ کتاب به‌صورت متعدد نام‌برده شده است، افزود: خود کلمه کتاب و ماده کتب به معنای سواد نیز به‌وضوح در مکتب اسلام قیدشده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت کتاب در توسعه فرهنگی عنوان کرد: شهید مطهری در برخی از تألیفات خود آورده است که این‌همه فرهنگ و تمدن و رفاه، ترقی و تعالی علم و دانش به‌واسطه کتاب است.

وی اظهار کرد: باید همیشه مدیون کتاب و مجموعه‌های مرتبط با آن باشیم، کتاب هرگز از مد نمی‌افتد و هرگز تاریخ‌مصرف ندارد، بنابراین باید نسبت به امر کتاب‌خوانی اهتمام ویژه داشت.
شفیعی بابیان اینکه هراندازه برای کتاب زحمت بکشیم بازهم کم است، بیان کرد: اگر کتاب نبود این‌همه زمزمه نبود و ارزش آن باعث جلب تفکرات به خود شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ایران کتاب‌های موجود به حصر و حد نمی‌آید، گفت: صدها هزار کتاب مرور و آن‌ها را دارم؛ هیچ کتابی از کتاب دیگر مستغنی نبوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت قدر دانستن کتاب افزود: مردم باید به کتابخانه‌های خانگی توجه داشته باشند و میزان مطالعه و کتاب‌خوانی خود را افزایش دهند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فردين ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
    آفرين. كتابخانه‌هاي اهواز امكانات كافي ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها