پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
پرخواننده‌ترین داستان‌های کوتاه سال 2017 میلادی

این روزها به هر وبسایت و مجله معتبر ادبی که سر می‌زنیم مطلبی درباره بهترین کتاب‌های سال 2017 از جنبه‌های مختلف می‌بینیم. این بار مجله «نیویورکر» در اقدامی کاملاً متفاوت پنج اثری را که بیشترین خوانندگان آنلاین را در سال 2017 داشته است به خوانندگان معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورکر، پنج داستان بیشتر از آثار دیگر نظر خوانندگان را در سال 2017 جذب کرده است. چهار اثر از این فهرست توسط زنان نوشته شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند این داستان‌های کوتاه را به صورت آنلاین در «نیویورکر» بخوانند.
 

- «گربه‌دوست» نوشته کریستین روپونین
مارگوت در چهارشنبه آخر پاییزی در حال کار کردن و  فروختن بلیت سینما بود که با پسری به نام رابرت آشنا شد و این شروع داستان عاشقانه آن دو است. رابطه‌ای که بر خلاف تصور مارگوت به شکلی عجیب دنبال می‌شود.
 
- «ویروس» نوشته اسکات فیتزجرالد
این داستان کوتاهِ اف. اسکات فیتزجرالد در سال 1920 میلادی نوشته شد، اما هیچ‌گاه منتشر نشد. این داستان حالا پس از یک قرن خوانندگان زیادی را به خود جذب کرده است.
 
- «داستانی عاشقانه» نوشته سامانتا هانت
زوجی عاشق تصمیم به زندگی مشترک گرفته و ازدواج می‌کنند. اما در میانه راه دچار مشکل می‌شوند و این سؤال پیش می‌آید که چه چیز سبب می‌شود، یک رابطه عاشقانه چنین از هم بپاشد.
 
- «آن‌ها مرا دیوانه صدا می‌کنند» نوشته زادی اسمیت
«آن‌ها مرا دیوانه صدا می‌کنند» داستان کوتاهی درباره بیلی هالیدی، خواننده آمریکایی جاز و زندگی سخت او به عنوان یک هنرمند است.
 
- «زن چمن‌زار» نوشته کرتیس سیتنفلد
«زن چمن‌زار» داستانِ خانواده چهارنفره‌ای است که رابطه بسیار خوبی دارند و در کارهای روزمره زندگی با یکدیگر همکاری می‌کنند. نویسنده در این داستان کوتاه مفهوم خانواده را ارج می‌نهد و داستانی رئال و بدون هیجان را به خواننده ارائه می‌کند.
 
 برای مطالعه کامل داستان‌ها به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.newyorker.com/culture/2017-in-review/the-most-read-fiction-of-2017
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها