فضای رقابتی و پویای امروزی همواره مورد بحث و نظرات مختلف صاحبنظران اقتصادی و مدیریت بوده است. متخصصان بازاریابی بهعنوان یکی از پیشروان عرصه تجاری و بهعنوان متولیان حفظ، کنترل و توسعه سهم بازار شرکتها همواره در این موضوع مهم صاحبنظر بودهاند. فضای رقابتی و پویایی و اعتقاد به آنیک موضوع مهم است اما از آن مهمتر داشتن نقشه راه مناسب و همینطور چگونگی انتخاب مسیر آینده و به قول پروفسور کاتلر «ساختن آن» است.
کتاب «همیشه آنلاین» یکی از بهترین کتابهای تخصصی با مثالهای واقعی از شرکتهای مهم و پیشتاز در امر بازاریابی دیجیتال و محتواسازی برای شرکتهاست. اینکه شرکتهای بزرگ چگونه به تجارب خوب خود رسیدهاند و یا در را رسیدن به اهداف خود چه سختیهایی را پشت سر گذاشتهاند، نشانگر دقت نظر نویسنده در انتخاب و تجمیع این نکات مهم و بسیار کاربردی است.
کتاب در واقع از عصر جدیدی به نام عصر «همیشه آنلاین» نام برده است که اشاره آن به دنیای مجازی و شبکههای اجتماعی که امروزه مخاطبان و طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تأثیر بسیار شگرف آن روی صنعت تبلیغات، بازاریابی، تحقیقات بازار و برندسازی هست و اینکه چگونه میتوان امروزه با تکنیکها و روشهای نوین جهت بسترسازی در شبکههای اجتماعی و بهکارگیری رسانههای مرتبط با آن گوی سبقت را از رقبا ربود.
عنوان «همیشه آنلاین» مصداق بارز 24/7/60/60 است که در کتاب بدان اشاره شده است و در واقع به این نکته اساسی و کاربردی اشاره دارد که هفت روز هفته و هر 24 ساعت در روز و هر 60 دقیقه در یک ساعت و هر 60 ثانیه در یک دقیقه به تصاحب ذهن مصرفکنندگان و مشتریان و افزایش سهم ذهنی برند آنها با رویکردها و ابزارهای نوین بپردازیم.
در این کتاب با ابر مدیران ارشد بازاریابی و آژانسهای تبلیغاتی صحبت شده است و نقطه نظرات آنها در خصوص بازاریابی دیجیتال و محتوا سازی به رشته تحریر آمده است، افرادی که به تعبیر نویسنده آینده را اینجا شروع میکنند. این کتاب بهصراحت در تغییرات آتی شرکتها دارای شیوهای کاربردی است زیرا از مثال شرکتهای بازاریابی بزرگی که بهصورت جهانی به دنبال مهارتها، بینشها و قدرت ترکیبی تحلیل و خلاقیت موردنیاز برای بهرهگیری کامل از این محیط تبلیغاتی و رسانهای جدید هستند؛ سخن میگوید.
سرمایهگذاری، رسانه، تحقیقات بازاریابی، رفتار مصرفکننده و تبلیغات همگی از نگاه جامع و دقیق نگارنده به بازاریابی جامع حکایت دارد. شرکتهای رسانهای بزرگ و آژانسهای تبلیغاتی مانند جانسوناند جانسون، اگیلوی، ساعتچیاند ساعتچی به همراه گوگل، مایکروسافت و یاهو مورد بررسی این کتاب هستند و مثالهای خوبی را در مورد شیوههای بازاریابی شرکتهای مطرح در سطح بازاریابی محتوا و دیجیتال خواهیم خواند.
همچنین از تجربیات برندهایی همچون نایکی، پپسی، پروکتر اند گمبل، کوکا درزمینه ارتباط با مشتریان با وبسایتها و ابزارهای دیجیتالیشان صحبت به میان آمده است.
کتاب «همیشه آنلاین» با شمارگان هزار نسخه در 222 صفحه به بهای 14 هزارتومان توسط نشر مهربان منتشر شده است.
نظر شما