یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
​دوازده گام تا زندگی مهربانانه

جدیدترین اثر کارن آرمسترانگ با عنوان «از دل تو تا دل من» به 12 گام رسیدن به زندگی مهربانانه می‌پردازد. این کتاب با ترجمه مرضیه سلیمانی توسط نشر نو راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «از دل تو تا دل من» شامل ۱۲ گام برای زندگی مهربانانه نوشته کارن آرمسترانگ با ترجمه مرضیه سلیمانی به تازگی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است.
 
کارن آرمسترانگ، دین پژوه، مورخ دین و نویسنده آثار متعددی در حوزه مذهب و معنویت است. از جمله کتاب‌های او می‌توان به «پرونده‌ای برای خدا»، «تاریخ خداباوری»، «پیکار برای خداوند»، «جنگ مقدس»، «اسلام و بودا» و «استحاله بزرگ» اشاره کرد. آرمسترانگ یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دین پژوهی و معنویت معاصر است. کتاب «از دل تو تا دل من» آخرین اثر اوست که حول محور چنین موضوعاتی بنا شده است. این کتاب در پی پاسخ سوالاتی از جمله این پرسش است که: آیا شفقت از این توانایی برخوردار است که برای مشکلات پیچیده و به ظاهر حل ناشدنی زمانه ما راه حلی پیدا کند؟

این متفکر در معرفی کتاب پیش رو می‌گوید: من نسخه اول این دوازده گام را به صورت ووک ارائه داده‌ام که ترکیبی است از ویدئو و کتاب و باید با استفاده از کامپیوتر مطالعه شود. اما نسخه چاپی به کلی متفاوت است. در این جا قادر خواهم بود که موضوعات مربوطه را مفصل تر و عمیق تر توضیح دهم.

این کتاب ۱۲ فصل دارد که هر فصل در واقع یک گام تا زندگی مهربانانه است. این گام‌ها به ترتیب عبارتند از: درباره شفقت بیاموزیم، به جهان پیرامون خویش بنگرید، با خودتان مشفق باشید، همدلی، مراقبه، عمل، دانسته‌های ما چه اندک است، چگونه با دیگری سخن بگوییم؟، نگرانی برای همگان، دانش، بازشناسی، دشمن خود را دوست بدارید.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: «ما درگیر جنگ‌هایی هستیم که نه قادریم به آنها پایان بخشیم و نه می‌توانیم در آنها پیروز شویم. برخی گمان می‌کنند که دین باعث همهٔ جنگ‌ها بوده است؛ ادیان تأکید می‌کنند که شفقت معیار معنویت حقیقی است. علت اصلی این اختلافات اغلب آز و حسد و جاه‌طلبی است. کلیسای کاتولیک سؤ استفادهٔ جنسی کشیشان و در نتیجه مصائب زنان و کودکان را نادیده می‌گیرد. برخی رهبران دینی مانند سیاستمداران سکولار رفتار می‌کنند. تروریستها از دین برای توجیه شرارت و قساوت استفاده می‌کنند.
اما آیا مهر و شفقت از این توانایی برخوردار است که مشکلات به ظاهر حل‌ناشدنی زمانهٔ ما را حل کند؟ آیا این فضیلت حتی در عصر تکنولوژی امکان‌پذیر است؟ »

کتاب «از دل تو تا دل من»، نوشته کارن آرمسترانگ با ترجمه مرضیه سلیمانی در ۲۲۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و به قیمت ۱۷ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها