کتاب «آیندهپژوهی و تشخیص فرصتهای موجود در صنعت بیمه ایران» با نگاهی کارآفرینانه به بررسی دانش شرکتها و نمایندگیهای بیمه در زمینه صنعت بیمه ایران میپردازد.
بیمه تامینکننده امنیت مالی برای فعالیتهای بازرگانی و همچنین موجب افزایش کارایی بازرگانان است. به طور خلاصه مفهوم ایجاد امنیت برای تولیدکنندگان و سرمایهگذاران را برای بیمه باید تعریف کرد. این کتاب ضمن تحلیل صنعت بیمه ایران، نگاهی کارآفرینانه به فرصتهای موجود در این صنعت داشته و آن را برای خوانندگان تشریح میکند.
نویسندگان کتاب «آینده پژوهی و تشخیص فرصتهای موجود در صنعت بیمه ایران» با بررسی دانش شرکتها و نمایندگیهای بیمه و نیز مطالعات منتشر شده توسط موسسات معتبر بینالمللی از طریق انجام مصاحبه با تعداد زیادی از مدیران، کارشناسان و استادان فعال در این صنعت اقدام به جمعآوری دادههای اولیه کردهاند و با بهرهگیری از دانش مدیران و کارشناسان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تالیف این کتاب پرداختهاند.
این کتاب در پنج فصل گردآوری شده است. «آشنایی با صنعت بیمه و تاریخچه آن در ایران»، «موانع پویایی صنعت بیمه در ایران»، «چالشهای فراوری صنعت بیمه در ورود به سازمان جهانی تجارت»، «تهدیدها و فرصتهای صنعت بیمه در دوران پسا تحریم»، «امنیت بیمهای، مشکل صنعت بیمه در جهان» عناوین سر فصلهای کتاب را تشکیل میدهد.
در پشت جلد کتاب «آیندهپژوهی و تشخیص فرصتهای موجود در صنعت بیمه ایران» آمده است: «امنیت و نقش تعیینکننده صنعت بیمه در راستای اهداف چشمانداز 1404، طرح تحول اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و نیز توسعه صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ آن مستلزم انجام آیندهپژوهی در این صنعت است. در این راستا توانمندسازی و ارتقا دید و چشمانداز مدیران فعال در صنعت بیمه با هدف ارتقای سطح اطلاعات، دانش، بینش و مهارت کارکنان و کارشناسان این صنعت ضروری به نظر میرسد.»
کتاب «آیندهپژوهی و تشخیص فرصتهای موجود در صنعت بیمه ایران» در 120 صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و به قیمت 19 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات امیران روانه بازار کتاب شد.
نظر شما