شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
جذب مشتری را در «مهارت‌های حرفه‌ای مشاورین املاک» بیاموزید

کتاب «مهارت‌های حرفه‌ای مشاورین املاک» با تمرکز بر جذب و حفظ مشتری نوشته مرتضی یوسفی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ارائه خدمات بیشتر به مشتری‌ها از راه برقراری تعامل سازنده و مثبت با آنها و ایجاد ارتباط مؤثر و ایجاد رابطه میسر می‌شود. آموختن روش برخورد خوب با مشتری‌ها، آن‌ها را به یک ابزار بازاریابی برای کسب و کار تبدیل می‌‌کند زیرا هرگونه با مشتری رفتار کنید، آنها با یکدیگر درباره شیوه تعامل شما با خودشان صحبت خواهند کرد. در واقع، شیوه تعامل با مشتری و مشتری‌مداری در زمینه املاک و مستغلات، همواره دغدغه شاغلان این حوزه بوده است و بسیاری از کارکنان این حوزه با آن ناآشنا هستند.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: «وقتی دیگران مسائل خوبی در مورد کسب و کارتان بشنوند، احتمال اینکه به سراغ شما بیایند، بسیار افزایش می‌یابد. مشتری‌ها هم از این آموزشی که شما دریافت می‌کنید، بهره‌مند می‌شوند. آنها پس از انجام معامله با شما این احساس را دارند که برخورد فوق‌العاده خوبی با آنها انجام شده است و از همه مهمتر آنکه احساس خواهند کرد شما و کارمندانتان به آنها ارج می‌نهید و برایشان ارزش قائلید. در نهایت مهمترین منفعت آموزش خدمات رسانی به مشتری‌ها عبارت است از افزایش کارآیی، بهره‌وری و اثرگذاری مشاورین املاک در انجام مشاهده در همان بار اول هزینه بسیار کمتری در پی دارد و بسیار سریع‌تر است. همچنین هزینه راضی کرد یک مشتری ناراضی بسیار بیشتر از هزینه راضی کردن مشتری در اولین مراجعه است.»
 
مهارت‌های حرفه‌ای مشاورین املاک، در جذب و حفظ مشتری، اخلاق حرفه‌ای مشاور املاک، چگونه در معاملات حرفه‌ای باشیم، تبلیغات خلاق گونه، خدمات حرفه‌ای به مشتریان، معرفی برند، اشتباه مهلک غیرحرفه‌ای، مشتریان انگیزه می‌خواهد، نکته‌های کارشناس مشاور املاک، موفقیت جو و کمال طلب، ویژگی‌های مسئولیت مدنی حرفه‌ای، مسئولیت مدنی دلال در مقابل ثالث در اثر نقض تعهد به صداقت و کتمان حقیقت و ارائه اطلاعات غلط در مورد طرف معامله، عنوان برخی سرفصل‌ها و بخش‌های این کتاب‌ را تشکیل می‌دهند.
 
یوسفی در صفحه 61 این کتاب به مخاطبانش پیشنهاد می‌کند: «با نشان دادن عکس، اسلاید و فیلم جملات خود را حمایت کنید. تحقیقات نشان داده است که با شنیدن مطلبی فقط ده تا پانزده درصد آن را به خاطر می‌سپاریم ولی اگر آن را مشاهده کنیم در آینده بین سی تا سی و پنج درصد آن را به خاطر خواهیم آورد. حال اگر از دو جنبه سمعی و بصری یک جا استفاده کنیم طبیعی است که میزان به خاطر سپردن مطالب، مجموعه این دو نسبت خواهد بود و ماندگارترین تأثیر را در ذهن ما خواهد گذاشت.

امروز ثابت شده است که حدود هشتاد و سه تا هشتاد و هفت درصد از آنچه به مغز ما وارد می‌شود از طریق حس بینایی و فقط یازده درصد آن از طریق حس شنوایی است. این آمار و ارقام بار دیگر ثابت می‌کنند که چشمان ما در دریافت اطلاعات نقش عمده را به عهده دارند. بنابراین از حس بینایی مدد بگیرد و تأثیر و توان کلمات خود را افزایش دهید. به طور کلی هرچه حواس پنجگانه مخاطب را بیشتر دخالت دهید ارتباطی دقیق‌تر و به یادماندنی‌تر را بنا نهاده‌اید.»

«مهارت‌های مشاورین املاک؛ در جذب و حفظ مشتری» را مولف این کتاب با شمارگان یک‌هزار نسخه، قطع رقعی، 215 صفحه و به بهای 150‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها