شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
ادامه بررسی آراء ادبی ارسطو در درسگفتارهای نقد ادبی سرای اهل قلم

در نشست این هفته (یکشنبه چهارم بهمن ماه) درسگفتارهای احسان عباس‌لو که در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود، این منتقد به شرح و بسط آراء و اندیشه‌های ارسطو می‌پردازد.

احسان عباس‌لو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: هفته قبل در نشست درسگفتارهای نقد ادبی به ارسطو پرداختیم که بحث ما نیمه تمام ماند. به همین دلیل، یکشنبه این هفته (چهارم بهمن) بحثمان را درباره آراء و اندیشه‌های ارسطو که بحثی مطول هم هست ادامه خواهیم‌ داد.
 
وی افزود: ما در نشست هفته آینده به «بوطیقا»ی ارسطو می‌پردازیم و درباره «فن شعر» او سخن خواهیم گفت. بخش‌های قابل توجهی از نقد ما درباره «فن شعر» به ادبیات مربوط می‌شود و از همین مدخل به موضوع ورود خواهیم کرد.
 
این مترجم اضافه کرد: در مباحث مربوط به فن شعر، به تعریف تراژدی رسیده‌ایم. در هفته پیش رو به تراژدی و اهمیت و کارکردش بیشتر خواهیم پرداخت و نقش حماسه را تبیین می‌کنیم و تفاوتش را با تراژدی برخواهیم شمرد.
 
عباس‌لو توضیح داد: در مورد «فن خطابه» ارسطو به تمهیدات و تأثیرات زبانی خواهیم رسید و در این باب به گفت‌وگو می‌پردازیم. شرح و بسط این موضوعات تا پایان این نشست به طول خواهد انجامید.
 
احسان عباسلو، مترجم و نویسنده، مدیر خانه ترجمه است. «فلسفه داستان کوتاه» و «کلاژ» نام کتاب‌های اوست.
 
درسگفتار‌های نقد ادبی، هر هفته یک‌شنبه‌ها از ساعت 16 در سرای اهل قلم خانه کتاب، به نشانی خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، پلاک 2 برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها