یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
سپاهانی: آن قدر که مطرح می‌شود در ایران مشکل کتابخوانی وجود ندارد/ نقش مشکلات اقتصادی در کاهش مطالعه

ابراهیم سپاهانی، مدیر کتابفروشی فرهنگسرای اصفهان که در آیین افتتاحیه بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از خادمان پیشکسوت نشر تجلیل شد، گفت: بنده فکر نمی‌کنم آن‌قدر که عنوان می‌شود مشکل کتابخوانی در ایران وجود داشته باشد، مردم ما واقعا به کتاب علاقه‌مند هستند و کتاب‌های مورد پسند خود را مطالعه می‌کنند.

ابراهیم سپاهانی، مدیر کتابفروشی فرهنگسرای اصفهان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره توسعه کتاب در زندگی روزمره مردم گفت: به عقیده من اگر کتاب در فضایی مناسب عرضه شود و علاقه‌مندان به کتاب بتوانند با آثار عرضه شده ارتباط برقرار کنند بسیار می‌تواند برای موقعیت کنونی کتاب در جامعه و بهبود وضعیت مطالعه کتاب مفید باشد.

وی درباره تلاش برای پررنگ کردن کتاب در روزهای غیر از ایام مناسبتی آن بیان کرد: بنده فکر نمی‌کنم آن‌قدر که عنوان می‌شود مشکل کتابخوانی در ایران وجود داشته باشد، مردم ما واقعا به کتاب علاقه‌مند هستند و کتاب‌های مورد پسند خود را مطالعه می‌کنند.

این خادم پیشکسوت نشر در ادامه گفت: مشکل اصلی، مشکل اقتصاد مردم است که قدرت خرید مردم را کاهش داده و بسیاری از افراد به دلیل وضعیت اقتصادی که دارند، نمی‌توانند کتاب‌های مورد علاقه و نیازشان را تهیه کنند. اگر چاره‌ای برای این وضعیت اقتصادی اندیشیده شود یا قیمت کتاب کاهش پیدا کند و به قدرت خرید مردم نزدیک شود، آن زمان است که ما مشکل کتابخوانی مردم را در سطح جامعه نخواهیم داشت.

در مراسم افتتاحیه بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی از ابراهیم سپاهانی، مدیر کتابفروشی فرهنگسرای اصفهان و برخی دیگر از چهره‌های دست اندرکار عرصه کتاب با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها