چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
«ملاقات با شیطان» سلیمانی به کتابفروشی‌ها می‌آید

نعمت‌الله سلیمانی، نویسنده مجموعه داستانی را با عنوان «ملاقات با شیطان» در دست انتشار دارد که مجموعه‌ای از 10 داستان کوتاه است.

سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: «ملاقات با شیطان» شامل مجموعه 10 داستان کوتاه است که به تازگی آنها را گردآوری کرده‌ام. این کتاب از سوی انتشارات شکیب منتشر می‌شود.
 
نویسنده رمان «نخل‌ها و آدم‌ها» ادامه داد: مجموعه داستان «ملاقات با شیطان» حاشیه‌های جنگ را موضوع قرار داده است و درباره مردمی است که به شهرهای دیگر مهاجرت کردند یا خانواده شهیدی که پس از گذشت 15 سال استخوان‌های شهیدشان را پیدا کرده‌اند.
 
وی توضیح داد: یکی از داستان‌ها به دخمه‌ای می‌پردازد که یک ایرانی در آنجا اسیر بوده و شکنجه می‌شده است. داستان «ملاقات با شیطان» نیز در مورد عکاس خبرنگاری است که به جبهه می‌رود و موج انفجار او را می‌گیرد و چشمش نابینا می‌شود، یک دستش را از دست می‌دهد و در بیمارستان فکر می‌کند که به ملاقات شیطان می‌رود اما در عین حال می‌خواهد گزارش خود را کامل کند و به محل کارش بازگردد.
 
نویسنده رمان «آبادان من» یادآور شد: شیوه این داستان مونولوگ است. سعی کرده‌ام این مجموعه داستان‌ها متنوع باشد. تمام این داستان‌ها روایت ذهن سیال است و کشمکش در داستان‌ها حرف اول را می‌زند. من در این داستان‌ها سعی کرده‌ام جنبه انسانی جنگ را نشان بدهم و آن بخش‌هایی را بازتاب دهم که نشان از آن انسانیت دیده می‌شود.
 
نعمت‌الله سلیمانی از نویسندگان ادبیات جنگ و دفاع مقدس است. کتاب «نخل‌ها و آدم‌ها» و «آبادان من» دو اثر شاخص او در این زمینه هستند که سال‌ها پیش منتشر شده و به چند چاپ رسیده‌اند. آخرین کتابی که از او منتشر شد «روز شمار جلد نهم جنگ ایران و عراق» نام داشت که بهار امسال (1394) از مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها