دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
از داستانخوانی قدمعلی سرامی تا بزرگداشت شاعران ایلامی

روخوانی «خوالیگری کردن ابلیس» با حضور قدمعلی سرامی، بزرگداشت «شاکه» و «خان منصور» و برپایی محفل ادبی «عصر شعر» با حضور سعید بیابانکی از برنامه‌ها و نشست‌های ادبی امروز و روزهای آینده هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) امروز دوشنبه 31 شهریور داستان «خوالیگری کردن ابلیس» در برنامه حماسه شعر فرهنگسرای فردوس با حضور قدمعلی سرامی روخوانی می‌شود.

قدمعلی سرامی یکی از پنج استاد برتر شاهنامه پژوه ایران به انتخاب نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور «آقا بزرگ» در سال 1390 است. نشست «خوالیگری کردن بلقیس» ساعت 17  در فرهنگسرای فردوس به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات برگزار خواهد شد.

بزرگداشت «شاکه» و «خان منصور»

همایش فرهنگی ادبی «مانگ و مانشت» ویژه بزرگداشت دو شاعر ایلامی «شاکه» و «خان‌منصور» نیز در روزهای 27 و 28 مهر در شهرستان ایلام و ایوان برگزار می‌شود.
نخستین روز برپایی این همایش با برنامه‌های افتتاحیه، شعرخوانی، سخنرانی علمی، روایت‌پردازی، موسیقی، افتتاح نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان شهرستان ایوان و همچنین نمایش خیابانی با موضوع زندگی «شاکه و خان‌منصور» در شهرستان ایوان اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش، محل برگزاری همایش «مانگ و مانشت» شهر ایلام است و در آن چکیده مقالات برگزیده، سخنرانی علمی، شعرخوانی، قصه‌گویی، موسیقی زنده و آیین اختتامیه برنامه‌های روز دوم همایش‌اند.

دویست و پنجاه و چهارمین «عصر شعر»
فرهنگسرای فردوس همزمان با آغاز فصل پاییز، دویست و پنجاه و چهارمین نشست از سلسله محافل ادبی «عصر شعر» را برگزار می‌کند. این برنامه ساعت 17 روز سه‌شنبه، اول مهر با حضور سعید بیابانکی، شاعر و طنزپرداز خواهد بود. نشست نقد مجموعه شعر «صحن علنی» سروده سینا علی‌محمدی با حضور حمیدرضا شكارسری هم که امروز دوشنبه 31 شهریور در فروشگاه كتاب سوره تشکیل می‌شود، از دیگر برنامه‌های ادبی در ساعات و روزهای آینده به شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها