یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
90درصد شاعران محفل نیمه رمضان جوان بودند/ این جلسات تاثیر ویژه‌ای بر بهبود شعر معاصر دارد

علیرضا قزوه که مجری برنامه دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب بود، گفت که رقابت شدیدی بین شاعران جوان برای حضور در این جلسه وجود دارد. به گفته قزوه، برپایی این محفل سالیانه سبب بهبود روند شعر معاصر و تقویت این عرصه می‌شود.

قزوه به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت:‌ مسلماً برپایی چنین جلساتی به بهبود وضعیت شعر در راستای موضوعات روز کمک می‌کند. اتفاقاً چند روز پیش جلسه‌ای با همین موضوع در بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور برخی چهره‌های فرهنگی برگزار شد و همه در پایان هم‌کلام بودند که دیدار بار مقام معظم رهبری تاثیر زیادی بر بهبود شعر معاصر می‌گذارد. 

وی اضافه کرد: شاعران جوان رقابت عجیبی برای حضور در جلسه دیدار با معظم‌له دارند و خیلی‌ از آ‌ن‌ها خواهان حضور در این برنامه بودند اما در نهایت تنها حدود 200 شاعر موفق به حضور در محضر رهبر انقلاب شدند. 

مدیر مرکز آ‌فرینش‌های ادبی حوزه هنری، درباره شعرخوانی شاعران در برنامه شب گذشته اظهار کرد:‌  حدود 90 درصد شاعرانی که دیشب به شعر‌خوانی پرداختند، شاعران جوان بودند و 80 درصد آن‌ها نیز برای نخستین بار در محضر مقام معظم رهبری به روخوانی سروده‌هایشان پرداختند. 

مجری برنامه دیدار شاعران با مقام معظم رهبری اضافه کرد: ما در این برنامه‌ها میدان را در اختیار جوان‌ها قرار می‌دهیم و معتقدیم شاعران جوان باید به رقابت‌ با یکدیگر ادامه دهند و این اتفاق باعث شکوفایی شعر معاصر فارسی شود. 

قزوه با اشاره به این‌که حدود 20 شاعر فارسی زبان خارج از کشور در این برنامه حضور داشتند، افزود: قرار است امروز این شاعران فارسی‌زبان در اصفهان به شعرخوانی بپردازند و فردا و پس فردا این برنامه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. 

شب گذشته(شنبه، 21 تیر) جمعی از شاعران انقلاب با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط