دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۶
کتاب دیگری از دونالد بارتلمی ترجمه شد

«زربازان»، مجموعه داستانی از دونالد بارتلمی، نویسنده پست مدرن امریکایی در ایران منتشر می‌شود. این کتاب توسط احسان لامع به فارسی ترجمه شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ترجمه احسان لامع از مجموعه داستان «زربازان» اثر دونالد بارتلمی، به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

بارتلمی نویسنده پست مدرن و روزنامه‌نگار آمریکایی، در ۱۹۳۱ در فیلادلفیا به دنیا آمد. دو سال بعد از تولد ،خانواده او به تگزاس نقل مکان کرد. در آنجا پدر بارتلمی استاد معماری در دانشگاه هوستون شد. در همین دانشگاه بارتلمی در رشته روزنامه نگاری تحصیل کرد. او در سال ۱۹۵۳ به جنگ کره اعزام شد و در آنجا در یک روزنامه ارتشی کار کرد. 

وی بعد از بازگشت به آمریکا تحصیلات خود را در رشته فلسفه دانشگاه هوستون ادامه داد، اما در سال ۱۹۵۷ بدون گرفتن مدرک از ادامه تحصیل انصراف داد.

این نویسنده در سال ۱۹۶۱ اولین داستان کوتاهش را منتشر كرد. بارتلمی چهار بار ازدواج کرد، از همسر سومش صاحب دختری به نام آنی و از همسر چهارمش صاحب دختر دومش، کیت، شد. وی در سال ۱۹۸۹ به علت سرطان درگذشت.

این نویسنده به عنوان خبرنگار، سردبیر نشریه، مدیر موزه و استاد دانشگاه کار کرد. او یکی از بنیان‌گذاران اصلی رشته نویسندگی خلاق دانشگاه هوستون است.

بارتلمی ‌را عموما پد‌‌رِ د‌‌استان‌ پست‌مد‌‌رن می‌دانند‌. او در ژانر علمی‌تخیلی و فانتزی هم فعالیت داشته است.

از این نویسنده تاکنون آثاری چون: «زندگی شهری»، «زن تسخیر شده»، «آماتورها» و «سفید برفی» به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده‌اند.

«زربازان» که ۹ داستان کوتاه از بارتلمی را در بر می‌گیرد، پس از طی مراحل انتشار، توسط انتشارات نگاه به بازار کتاب ایران عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط