وی ادامه داد: این نشریه بیشتر جنبه اطلاعرسانی آخرین اخبار مربوط به اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهها همچنین تسهیلات و خدمات اشتغال فارغالتحصیلان را دارد.
مدیر توسعه فرهنگ کار مرکز اطلاع رسانی بازار کار جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکزی است که به حل مشکلات اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهها پرداخته است، افزود: بعد از مدتی که از انتشار نشریه بازارکار گذشت، دورههای آموزشی کوتاه مدت بازار کار را راهاندازی کردیم. در این دورهها میکوشیم مشاوره شغلی به مراجعهکنندگان ارایه کنیم.
بینام گفت: در این دورهها، آموزشهای لازم برای شاغلان با هدف ارتقای مهارتهایشان و افزایش بهرهوری آنها ارایه میشود. همچنین مرکز مشاوره شغلی و کاریابی بازارکار، از دیگر بخشهای مرکز اطلاعرسانی بازار کار جهاد دانشگاهی بهشمار میآید، که پل ارتباطی میان کارجو و کارفرما است.
مدیر توسعه فرهنگ کار مرکز اطلاعرسانی بازار کار جهاد دانشگاهی، افزود: بیشتر کتابهای دورههای آموزشی مذکور از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ و منتشر میشوند. برخی دیگر از کتابهای این دورهها به قلم مدرسان آنها تالیف شدهاند که لزوما همه آنها از سوی این انتشارات چاپ نشدهاند.
بینام بیان کرد: چاپ و انتشار کتاب با موضوع بازار کار و اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهها از اولویتهای سیدکاظم حسینی، رییس مرکز اطلاعرسانی بازار کار جهاد دانشگاهی است. به همین دلیل بهزودی تیمی از کارشناسان حوزه کتاب در این مرکز تشکیل خواهد شد.
وی در پایان گفت: برگزاری نشستهای تخصصی با موضوع بررسی کتابهای بازار کار در مرکز اطلاعرسانی بازار کار جهاد دانشگاهی، از دیگر برنامههای آینده این مرکز بهشمار میآید.
نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال، پنجشنبه (8 اسفندماه) با هدف معرفی آخرین دستاوردهای محتوای الکترونیکی و ناشران دیجیتالی، در محل دایمی نمایشگاههای بینالمللی تهران افتتاح شد و عصر امروز (11 اسفندماه) به کار خود پایان داد.
نظر شما