یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
انتشار رمان «Z م‍ث‍ل‌ زک‍ری‍ا» از سوی ناشری جدید

رمان «Z م‍ث‍ل‌ زک‍ری‍ا» اثر راب‍رت‌ اوب‍رای‍ن که در سال 1381 با ت‍رج‍م‍ه‌ فرزاد فربد برای نخستین بار چاپ شده بود، به زودی‌ از سوی نشر پریان منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چاپ نخست کتاب «Z مثل زکریا» در 26 فصل در سال 1381 از سوی انتشارات شعله اندیشه با شمارگان دو هزار نسخه منتشر شده بود. فرزاد فربد، مترجم این کتاب و مدیر نشر پریان، از انتشار مجدد این اثر از سوی همین نشر خبر داد.

نویسنده در این کتاب با بهره‌گیری از روایتی علمی_تخیلی، به موضوعات اجتماعی و انسانی ‌پرداخته است.

در توضیح چاپ نخست این کتاب آمده است: «نویسنده در این رمان دنیای خوفناك، پس از یك انفجار بزرگ هسته‌ای را به تصویر می‌كشد: دنیایی كه نه كس دیگری در آن هست و نه امیدی، اما «آن بردن» شخصیت اصلی كتاب، دریافته كه باید با همان وضعیت زندگی كند و موانع را پشت سر بگذارد. ماجرای اصلی داستان از این قرار است كه انفجاری هسته‌ای دنیا را ویران كرد، و همه جا با خاكستر و دود پوشیده شده است .در این میان دختركی 16 ساله از این حادثه جان سالم به در برده و در دره سر سبزش كه هنوز تشعشعات اتمی راهی به آن پیدا نكرده با اندك حیوانات مزرعه‌اش روزها را در تنهایی سپری می‌كند؛ اما اندكی بعد كس دیگری از راه می‌رسد. او اینك می‌داند در دنیایی كه هیچ كس نیست تا حمایتش كند باید خیلی مراقب باشد .شاید هم قاتل یا آدم شروری نباشد، بلكه باید او را زیر نظر گرفت و منتظر فرصت مناسب بود.»

«Z مثل زکریا» که در سال 1976 برنده‌ جایزه‌ ادگار شده، آخرین نوشته‌ رابرت ابراین محسوب می‌شود که با درگذشتش نگارش آن به پایان نرسید و همسرش آن ادامه آن را نوشت./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها