دهقانیان نصیری ابتدا، شرکت کنندگان در این آیین را با استفاده از پاورپوینت و ارایه تصاویر، با کاربردهای نرم افزار 3ds Max آشنا کرد. وی در بخش رونمایی و معرفی کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay از مدلسازی تا رندر» اظهار کرد: یک روز که در حال تدریس 3ds Max در کلاس بودم، به خودم گفتم چطور است یک کتابی که مناسب روش تدریسم باشد، بنویسم. پس تصمیم گرفتم کتابی با سبک متفاوت بنویسم. سال ها تجربه کار کردن با 3ds Max و چندین ماه تجربه رسمی تدریس این نرم افزار انرژی شگفت انگیزی برای نوشتن کتابی که از آغاز تا پایانش ایده خودم باشد را برایم فراهم کرده بود.
وی ادامه داد: این اثر برای مبتدی ها، سطح متوسط ها حتی حرفه ای ها مناسب است. همچنین دانشجویان رشته معماری که به گرافیک علاقه مند هستند، می توانند از این اثر بهره مند شوند.
دهقانیان نصیری افزود: کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay از مدلسازی تا رندر» پروژه خلق صحنه معماری داخلی را از آغاز تا پایان به صورت مرحله به مرحله با ارایه تصاویر مکمل آموزشی تشریح می کند.
مولف کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay از مدلسازی تا رندر» عنوان کرد: این اثر در پنج فصل «ایجاد فضای کاری مطلوب برای انجام هرچه بهتر این پروژه»، «مدل سازی»، «تست رندر»، «متریال» و «نورپردازی و تنظیمات نهایی رندر» تنظیم شده است.
وی توضیح داد: برای بهره گیری مفید مخاطبان از این کتاب، پیشنهاد می کنم مطالعه خود را از فصل نخست آغاز کنند و به ترتیب تا فصل پایانی ادامه دهند. مخاطبان پس از رسیدن به مهارت لازم برای خلق صحنه داخلی، از مدل سازی و متریال دهی تا نورپردازی و تنظیمات نهایی رندر، قادر خواهند بود از این تکنیک ها برای خلق صحنه دلخواه خود استفاده کنند و در آن جاست که طعم شیرین یادگیری Max را خواهند چشید.
دهقانیان نصیری با بیان این که کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay از مدلسازی تا رندر» بهگونهای کاربردی تنظیم شده است که مخاطبان، همزمان با مطالعه مباحث تئوریک، با مراحل یک پروژه معماری داخلی آشنا میشوند، گفت: در فصل نخست این اثر کوشیدهام چگونگی چیدمان فضای کاری نرمافزار 3ds Max برای انجام هرچه بهتر پروژه را ارایه دهم. مدلسازی، یعنی فصل دوم این کتاب، همراه با شمارهگذاری، فرآیند مدلسازی را ارایه کرده است.
مولف کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay از مدلسازی تا رندر» ادامه داد: مخاطبان در فصل سوم این کتاب با عبارت «تست رِندِر» میآموزند چگونه صحنه را آماده کنند تا یک نور به عنوان نور خارجی عمل کند. همچنین مخاطبان در این فصل با تنظیمات موتور VRay با هدف انجام مناسبترین آزمایش یا تست از رِندِر آشنا میشوند.
وی افزود: در فصل چهارم، مخاطبان میآموزند چگونه به مدلها هویت و بافت دهند بهگونهای که آنها را در فضای واقعی یا متریال پیاده کنند. در این فصل، تکنیکهایی ارایه شده است که علاقهمندان را با چگونگی اجرایی کردن انواع متریالها آشنا میکنند.
دهقانیان نصیری با اشاره به فصل پایانی این اثر اظهار کرد: در این فصل به چگونگی تنظیمات نهایی پرداختهام تا مخاطبان با شیوه رندر کردن صحنه با کیفیت بالا آشنا شوند.
وی در پایان گفت: همراه این کتاب، یک لوح فشرده نیز وجود دارد که مخاطبان، فایل های مورد نیاز برای انجام پروژه خلق صحنه معماری داخلی را در آن خواهند یافت.
چاپ نخست کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay؛ از مدلسازی تا رندر» با شمارگان 500 نسخه در 168 صفحه به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات آترا منتشر شده است.
کتاب «خلق صحنه معماری داخلی با 3ds Max و VRay؛ از مدلسازی تا رندر» با حضور جمعی از مولفان و صاحبنظران حوزه معماری و کامپیوتر عصر امروز (ششم اسفندماه) در فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان کارگرجنوبی و خیابان جمهوری رونمایی شد.
نظر شما