چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۹
«مکانیک مهندسی دینامیک» در قاب کتاب

ویرایش دوازدهم کتاب «مکانیک مهندسی دینامیک» اثر آر. سی. هیبلر با ترجمه مشترک فرزاد محبی و اختر رجبی از سوی مرکز نشر دانشگاهی راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مکانیک مهندسی دینامیک» با هدف ارایه نظریه و کاربرد مکانیک مهندسی برای دانشجویان تالیف شده است.

در ویرایش جدید این اثر، مسایل پایه پس از مثال‌ها آورده شده‌اند. آن‌ها کاربردهای ساده مفاهیم را به دانشجویان عرضه می‌کنند و برای این قشر از جامعه، امکان بهبود مهارت‌های حل مساله را پیش از تلاش برای حل مساله استاندارد بعدی فراهم می‌کنند.

در سراسر کتاب و اغلب در انتهای هر فصل، یک دسته مساله مفهومی وجود دارد که وضعیت‌های مفهومی مربوط به کاربرد اصول مکانیک گنجانده شده در فصل را دربرمی‌گیرند. در این مسایل، تحلیل و طراحی در نظر گرفته شده‌ است. هرکدام از این مسایل، دانشجویان را درباره وضعیتی از زندگی واقعی که در عکسی نشان داده شده است، به تفکر وامی‌دارند.

بیش از 60 عکس در سراسر کتاب ارایه شده است. این عکس‌ها اغلب برای تشریح چگونگی کاربرد اصول مکانیک برای وضعیت‌های دنیای واقعی بکار می‌روند. در بعضی بخش‌ها، عکس‌ها برای نمایش این مطب هستند که مهندسان چگونه باید نخست، یک مدل ایده‌آل برای تحلیل بسازند سپس یک نمودار جسم آزاد را از این مدل با هدف کاربرد نظریه رسم کنند.

«سینماتیک ذره»، «سینتیک ذره: نیرو و شتاب»، «سینتیک ذره: کار و انرژی»، «سینتیک ذره: ضربه و تکانه»، «سینماتیک صفحه‌ای جسم صلب»، «سینتیک صفحه‌ای جسم صلب: نیرو و شتاب»، «سینتیک صفحه‌ای جسم صلب: کار و انرژی»، «سینتیک صفحه‌ای جسم صلب: ضربه و تکانه»، «سینماتیک سه‌بعدی جسم صلب»، «سینتیک سه‌بعدی جسم صلب» و «ارتعاشات» عناوین فصول کتاب «مکانیک مهندسی دینامیک» را تشکیل می‌دهند.

ویرایش دوازدهم چاپ نخست کتاب «مکانیک مهندسی دینامیک» با شمارگان 500 نسخه در 668 صفحه به بهای 25 هزار و 200 تومان از سوی انتشارات مرکز نشر دانشگاهی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها