شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
نویسنده خالق 70 رمان درگذشت

باربارا استاینر نویسنده‌ای که خالق 70 عنوان کتاب بود و از 94 کشور دیدار کرده بود، درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از دیلی‌نیوز، این نویسنده که بیش از همه برای آثاری که برای کودکان و نوجوانان خلق کرده شناخته می‌شود، در هنگام مرگ 79 سال داشت.

این نویسنده آمریکایی که در سال 1934 در آرکانزاس متولد شده بود، ابتدا کارش را به عنوان آموزگار شروع کرد و سپس به عنوان یک نویسنده تمام وقت به کار نویسندگی پرداخت.

باربارا استاینر نویسنده بیش از 70 عنوان کتاب، کتاب تصویری، کتاب حیوانات، طنز، کتاب اسرارآمیز، کتاب‌های دلهره‌آور و رمان تاریخی بود.

در زمینه کتاب حیوانات «برادر نهنگ» از شناخته شده‌ترین کتاب‌های تصویری وی است که با موضوع حیوانات نوشته شده و از رابطه نزدیک بین نهنگ‌ها و انسان‌ها سخن می‌گوید.

او برای رمان‌های ترسناکی که برای نوجوانان می‌نوشت نیز شهرت زیادی داشت و کتاب «رویای خرامان» او به فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز هم راه یافته بود. او یک مجموعه کتاب طنز با مرکزیت شخصیتی به نام «الویور دیبیس» نیز داشت که با موضوع مسایل محیط زیستی، نوشته شده بودند. این مجموعه کتاب‌ها درباره گروهی از دانش‌آموزان است که در هر کتاب با مسایل مربوط به محیط زیست روبه رو می‌شوند.

به گفته دختر این نویسنده تجربیات او از تدریس به عنوان یک آموزگار یکی از منابع اصلی نوشته شدن کتاب‌های او بود. او شماری از کتاب‌هایش را نیز با توجه به سفرهایی که می‌کرد می‌نوشت.

استاینر به سفر علاقه زیادی داشت و به 94 کشور از هفت قاره سفر کرده بود. او از پیاده روی در کوهستان‌های نیوزیلند تا کوه‌نوردی در کنیا را آزموده بود و در هند سوار فیل شده بود و در مصر از اهرام سه‌گانه بازدید کرده بود.

این نویسنده که همواره روحیه آموزگاری خود را حفظ کرده بود، برای دانش آموزان سراسر آمریکا کلاس نویسندگی می‌گذاشت و دامنه این کلاس ها را تا مکزیک نیز گسترش داده بود. او به مدت 13 سال نیز در دانشگاه کلرادو کارگاه نویسندگی داشت./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها