سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
رونمایی از کتاب «جعفر گونزالس» در کانون اندیشه جوان

کتاب «انقلابی اسلامی در غرب» نوشته «جعفر گونزالس» پنجشنبه (17 بهمن‌ماه) در کانون اندیشه جوان رونمایی می‌شود.*

سعید طاووسی، مدرس دانشگاه و تاریخ‌پژوه، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: در این نشست که از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود،‌ علاوه بر نویسنده کتاب، دکتر «علی‌محمد طرفداری» استاد دانشگاه و ویراستار کتاب و «مارتینز» محقق اسپانیایی حضور خواهند داشت. گونزالس پیش از تشرف به دین مبین اسلام «رائول» نام داشت که سپس نام جعفر را برای خود برگزید.

وی درباره کتاب «انقلابی اسلامی در غرب» نیز اظهار کرد: موضوع اصلی کتاب به فتح اندلس به دست مسلمانان برمی‌گردد. در این کتاب نویسنده سعی کرده است تا این فرضیه را که مردم اسپانیا به زور شمشیر مسلمان شده‌اند، رد کند.

به گفته وی، گونزالس، نویسنده این کتاب برای اثبات ادعای خود بیان می‌کند که مسیحیان قدیمی اسپانیا به تثلیث اعتقادی نداشتند و به همین دلیل راحت‌تر اسلام را پذیرفتند.

طاووسی با بیان این‌که نویسنده کتاب پس از اتمام آن مسلمان شد، گفت: این کتاب دارای پیشینه تحقیقاتی قوی است و نویسنده برای اثبات ادعای خود مدارک و اسناد بسیاری را طرح کرده است.

کتاب «انقلابی اسلامی در غرب» نوشته جعفر گونزالس از سوی انتشارات مصباح‌الخیر در سال جاری منتشر شده است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به کانون اندیشه جوان به نشانی تهران، خيابان وصال شیرازی، كوچه بهنام، شماره 19 مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها