چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
«هویت و فرهنگ» شعار امسال نمایشگاه قاهره

قاهره در فوریه امسال برای چهل و پنجمین بار میزبان فعالان عرصه کتاب از 24 کشور جهان می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از الاهرام، احمد مقداد، ربیس سازمان کتاب مصری در این باره گفت: شعار امسال این نمایشگاه که از 22 ژانویه تا 6 فوریه برگزار می شود و دو روز هم به مدت آن افزوده شده، «هویت و فرهنگ» است.

وی افزود: امسال 17 کشور عرب شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، تونس، عمان، مراکش، فلسطین، اردن، لیبی، یمن، سوریه، سودان، لبنان، عراق و الجزیره در این نمایشگاه حضور دارند. هفت کشور غیرعربی از کشورهای اروپایی و آسیایی چون بریتانیا، هلند، ایتالیا، آلمان، امریکا و روسیه نیز آثار خود را در این نمایشگاه ارایه خواهند داد.

در این نمایشگاه قرار است 755 ناشر حضور یابند که از این میان 518 ناشر، مصری هستند و 210 ناشر نیز از سایر کشورهای عربی در آن حضور دارند. امسال علاوه بر حضور 27 ناشر از کشورهای غیرعربی، کتاب‌های دست دوم نیز 92 غرفه را به خود اختصاص خواهند داد. با وجود اختلافات سیاسی مصر با ترکیه، باز هم ناشران ترک در این نمایشگاه حضور می یابند.

کویت به دلیل نقش موثر در تولید و انتشار کتاب های ارزان قیمت، میهمان افتخاری این رویداد است. امسال هزینه اجاره غرفه ها افزایش نیافته است و امنیت نمایشگاه نیز توسط نیروی پلیس و کمپانی های امنیتی خصوصی تأمین خواهد شد.

به گفته مقداد، یکی از ویژگی های نمایشگاه امسال قاهره این است که پیشکسوت ادبیات عرب طه حسین که 40 سال پیش درگذشته به عنوان شخصیت سال مصر انتخاب شده و به این مناسبت 20 عنوان از کتاب های کمیاب طه حسین از سوی سازمان کتاب مصری منتشر خواهد شد.

یکی دیگر از تفاوت های نمایشگاه امسال قاهره نسبت به سال های گذشته، ایجاد بخشی جنبی و جداگانه برای کودکان است که کتاب های این گروه را با برنامه هایی ویژه در اختیارشان قرار می دهد.

سال پیش نمایشگاه کتاب قاهره با شعار «گفت و گو نه درگیری» برگزار شد و میهمان افتخاری آن لیبی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها